среда, 17. септембар 2014.

Očajni štrajkači “Kulatransa” prozivaju državu da ignoriše kriminal i korupciju

Pune dve sedmice glavne autobuske stanice u Kuli i Crvenki su blokirane, ali ni ovaj radikalni potez
nije privukao pažnju državnih institucija na probleme 92 radnika “Kulatransa” u restruktuiranju koji već 24 meseca nisu primili platu.

“Halo,ministre, javi se…”

Dok putnici autobuse prema Somboru, Subotici, Novom Sadu i Beogradu presreću na otvorenom drumu, štrajkači su rešeni da sačekaju od nadležnih – recept za preživljavanje dve godine bez plate, ali i odgovor na pitanje zašto se država pokazala kao gori gazda od bivšeg vlasnika Mileta Jerkovića sa kojim je pre četiri godine raskinut kupoprodajni ugovor.

Dvonedeljna blokada dve autobuske stanice, u Kuli i Crvenki, koju koriste brojni prevoznici na destinacijama prema Subotici i Somboru nije, kažu štrajkači, privukla ni minimum pažnje nadležnih insistucija sa kojima se, inače, već godinama, igraju “gluvih telefona”.

- Umesto da posle raskida privatizacije sa bivšim gazdom Miletom Jerkovićem krenemo u neku normalnu priču, mi smo već četiri godine u potpunoj agoniji. Punih 24 meseci nismo dobili garantovani minimalac. Pred izbore nas je posetio ministar Mirović i obećao pozajmicu od dva minimalca iosnivanje radne grupe za rešavanje naših problema. Dobili smo samo 18 hiljada dinara. Ako je restruktuiranje “Kulatransa” podrazumevalo da neko kao zastupnik državnog kapitala prima platu od preko 100 hiljada dinara za nerad i da, pritom, preko naše grbače na noge stane jedno privatno preduzeće i preuzme naše tržište- misija je uspela, ogorčen je Predrag Dedeić, predsednik štrajkačkog odbora.

Prema njegovim rečima, zastupnik državnog kapitala Stevan Gelevajčuk nije prijavio preduzeće ni za
jedan socijalni program, ali je odgovoran za sumnjivi ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji sa privatnim preduzećem “Putokaz” koje je koristeći linije i resurse “Kulatransa” preuzelo tržište njihovog preduzeća i ostavilo dug od 5 miliona dinara.

Za zakulisne radnje koje je privatnom preduzeću sa samo jednim zaposlenim omogućilo da preuzme poziciju lokalnog prevoznika- štrajkači krive i pojedine funkcionere lokalne samouprave koji su u rodbinskim i kumovskim vezama sa zastupnikom državnog kapitala i vlasnikom “Putokaza”.
- Danas smo zviždali ispred opštine, ali nam se niko nije obratio. Na početku štrajka su tražili da prekinemo blokadu stanice, a predsednik opštine nam je čak obećao da će pozvati ministra Vulina. Zvao je, ali se ministar izgleda nije javljao na telefon, pričaju štrajkači koji su na ulazu u stanicu za putnike napisali “Izvinite, nismo imali drugog izbora”.


- Žao nam je ako nas putnici ne razumeju, ali mi drugog načina nemamo. Gde god smo pokucali-
vrata su bila zatvorena. Obraćali smo se inspekciji rada, policiji, tužilaštvu, Agenciji za privatizaciju, Centru za kontrolu zastupnika državnog kapitala. Niko nam nije odgovorio. Ukazali smo na ozbiljne zloupotrebe i prestupe. Ako država ima nameru da se izbori sa kriminalom i korupcijom, ovde imaju posla za godinu dana”, kaže jedan od štrajkača.

Da podsetimo, nekada uspešno transportno preduzeće “Kulatrans” 2007. godine kupio je Mile Jerković, ali je već 2009. godine kupoprodajni ugovor zbog neizmirivanja obaveza raskinut.


Od raskida privatizacije 2009. godine, bilo je više neuspelih pokušaja da se spasi
“Kulatrans”-od osnivanja “Kula-trans plusa” od strane lokalne samouprave do socijalnog programa Vlade Srbije koji je radnicima firmi u restruktuiranju nudio otpremnine od 300 evra po godini staža.
Tada se od 96 zaposlenih čak 92 prijavilo da napusti preduzeće kao tehnološki višak. Trenutno, svi telefoni u “Kulatransu” su isključeni zbog duga, a u voznom parku stoji 6 autobusa sa praznim rezervoarima.

AUTOR: R. Ivanoska

http://www.teleprompter.rs/ocajni-strajkaci-kulatransa-prozivaju-drzavu-da-ignorise-kriminal-korupciju.html




Нема коментара: