ukazuje na nedostatke i rizike korupcije u Zakonu o javnim preduzećima i Uredbi o merilima za imenovanje direktora javnog preduzeća.
Agencija u saopštenju navodi, da zakonskim odredba o imenovanju direktora javnih preduzeća nisu predviđeni jasni kriterijumi koji bi omogućili da se najkvalitetniji kandidat izabere za direktora, javlja Beta.
U ovoj agenciji navode da je organ nadležan za imenovanje direktora javnog preduzeća ima široka diskreciona ovlašćenja, koja treba da se ograniče kako ne bi došlo do imenovanja bilo kog kandidata sa liste, bez obzira na rang listu.
"Sama merila za imenovanje nisu propisana Zakonom, već se određuju Uredbom, ali samo za javna preduzeća čiji je osnivač Republika Srbija i ostaje nejasno ko će ih i na koji način propisati u slučajevima kada je osnivač javnog preduzeća autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave", ukazuje Agencija za borbu protiv korupcije.
Agencija navodi da u Uredbi za izbor direktora javnih preduzeća, usvojenoj novembra prošle godine, stoji da se "sposobnosti, znanja i veštine kandidata proveravaju usmeno i pisano, kao i na drugi odgovarajući način", što je kako ocenjuju nedovoljno precizno i čime su Komisiji za imenovanje data široka diskreciona ovlašćenja.
Zakonom o javnim preduzećima nisu definisani ni standardi za utvrđivanje stručnog i savesnog obavljanja dužnosti direktora, što ostavlja prostora za eventualne zloupotrebe i otežava uspostavljanje delotvornog mehanizma za utvrđivanje odgovornosti direktora javnih
preduzeća, ističu u Agenciji.
U svojoj incijativi Agencija je dala i preporuku da način sprovođenja izbornog postupka direktora, kao i odnos između faza postupka preciznije urede.
Inicijativa je dostupna na sajtu Agencije za borbu protiv korupcije.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru%C5%A1tvo/1682004/Rizici+korupcije+u+Zakonu+o+javnim+preduze%C4%87ima.html
U ovoj agenciji navode da je organ nadležan za imenovanje direktora javnog preduzeća ima široka diskreciona ovlašćenja, koja treba da se ograniče kako ne bi došlo do imenovanja bilo kog kandidata sa liste, bez obzira na rang listu.
"Sama merila za imenovanje nisu propisana Zakonom, već se određuju Uredbom, ali samo za javna preduzeća čiji je osnivač Republika Srbija i ostaje nejasno ko će ih i na koji način propisati u slučajevima kada je osnivač javnog preduzeća autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave", ukazuje Agencija za borbu protiv korupcije.
Agencija navodi da u Uredbi za izbor direktora javnih preduzeća, usvojenoj novembra prošle godine, stoji da se "sposobnosti, znanja i veštine kandidata proveravaju usmeno i pisano, kao i na drugi odgovarajući način", što je kako ocenjuju nedovoljno precizno i čime su Komisiji za imenovanje data široka diskreciona ovlašćenja.
Zakonom o javnim preduzećima nisu definisani ni standardi za utvrđivanje stručnog i savesnog obavljanja dužnosti direktora, što ostavlja prostora za eventualne zloupotrebe i otežava uspostavljanje delotvornog mehanizma za utvrđivanje odgovornosti direktora javnih
preduzeća, ističu u Agenciji.
U svojoj incijativi Agencija je dala i preporuku da način sprovođenja izbornog postupka direktora, kao i odnos između faza postupka preciznije urede.
Inicijativa je dostupna na sajtu Agencije za borbu protiv korupcije.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru%C5%A1tvo/1682004/Rizici+korupcije+u+Zakonu+o+javnim+preduze%C4%87ima.html
Нема коментара:
Постави коментар