уторак, 19. април 2016.

URGENCIJA ZA POVRACAJ NOVCA

Postovani, 

obracam Vam se u vezi dopisa od 15.04.2016 godine, koji sam dobila od Vaseg sluzbenika Djordja Knezevca, kao odgovor na moju reklamaciju izjavljenu prema Vasoj kuci, vise puta, , a poslednji pismeno preme Slavenku Tosicu koji je usledio posle obaveljenog telefonskog razgovora sa njim u cetvrtak 14.04.2016 godine
 . Taj razgovor je sadrzavao njegovo obecanj da ce mi kao Vasem kupcu , koji napominjem, pored ovog proizvoda, latopa HP 15 ac-007nm M9H03EA 15, kupljenog u NEISPRAVNOM stanju, sam takodje u Vasoj istoj radnji na Kanarevom brdu kupila i televizor marke SAMSUNG , pre samo dva meseca, te i ovaj put iskazala poverenje Vasoj firmi i u njoj nabavila sporni laptop uredjaj marke HP15 ac-007nm M9H03EA ,  dana 28.03.2016 godine, za koji se ispostavilo prvog dana da radi sa problemom  odnosno ne podize operativni sistem odmah, vec iz treceg puta.
    U vezi toga Vam izjavila reklamaciju 01.04.2016godine , sa trazenjem da se neispravni laptop zameni ispravnim. O svemu ovome saljem Vam prilog , odnosno moje obracanje  Slavenku Tosicu dana 14.04.2016godine, gde podrobno opisujem sve dogadjaje izmedju Vase kuce i mene u vezi mog problema koga radi Vam se i obracam. 
      Buduci da se cela situacija otegla i postala uvredljiva i neprihvatljiva za mene  kao Vaseg potrosaca  a koji  Vam je ostavio respektabilnu sumu novca za neispravnu stvar, u duhu dobrog trgovackog kodeksa koji vodi racuna o interesima obe strane , i potosaca od cijeg novaca zivi i posluje i o sopstvenom , INSISTIRALA SAM NA POVRACAJU NOVCA  NA KOJI PO ZAKONU IMAM PRAVA.
     Zakon o zaštiti potrošača ("Službeni glasnik RS", br. 62/2014) http://paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html

Izvodi iz Zakona:
Osnovna prava potrošača
Član 2
Osnovna prava potrošača su pravo na:
1) zadovoljavanje osnovnih potreba - dostupnost najnužnijih roba i usluga, kao što su hrana, odeća, obuća i stambeni prostor, zdravstvena zaštita, obrazovanje i higijena;
2) bezbednost - zaštita od robe i usluga koje su opasne po život, zdravlje, imovinu ili životnu sredinu ili robe čije je posedovanje ili upotreba zabranjena;
3) obaveštenost - raspolaganje tačnim podacima koji su neophodni za razuman izbor ponuđene robe i usluga;
4) izbor - mogućnost izbora između više roba i usluga po pristupačnim cenama i uz odgovarajući kvalitet;
5) učešće - zastupljenost interesa potrošača u postupku donošenja i sprovođenja politike zaštite potrošača i mogućnost da preko udruženja i saveza udruženja za zaštitu potrošača bude zastupljen u postupku usvajanja i sprovođenja politike zaštite potrošača;
6) pravnu zaštitu - zaštita prava potrošača u zakonom predviđenom postupku u slučaju povrede njegovog prava i naknada materijalne i nematerijalne štete koju mu pričini trgovac;
7) edukaciju - sticanje osnovnih znanja i veština neophodnih za pravilan i pouzdan izbor proizvoda i usluga, kao i znanja o osnovnim pravima i dužnostima potrošača i načinu njihovog ostvarivanja;
8) zdravu i održivu životnu sredinu - život i rad u sredini koja nije štetna za zdravlje i dobrobit sadašnje i budućih generacija, pravovremeno i potpuno informisanje o stanju životne sredine.
Obavezujuća priroda
Član 3
Potrošač ne može da se odrekne prava utvrđenih ovim zakonom.
Odredbe ugovora koje direktno ili indirektno uskraćuju ili ograničavaju prava potrošača koja proizilaze iz ovog zakona ništave su.
Ništavost pojedine odredbe ugovora iz stava 2. ovog člana ne podrazumeva ništavost celog ugovora ako ugovor može da proizvodi pravno dejstvo bez te odredbe.
Ponuda za zaključenje ugovora koju potrošač daje trgovcu ne obavezuje potrošača da ponudu održi.
Ovaj zakon primenjuje se i na ugovore koji za cilj ili posledicu imaju izigravanje primene njegovih odredaba.
Prilikom tumačenja i primene ovog zakona, mora se uzeti u obzir položaj potrošača kao ekonomski slabije strane, a posebno položaj ugroženog potrošača.
Na odnose između potrošača i trgovca koji nisu uređeni odredbama ovog zakona, primenjuje se zakon kojim se uređuju obligacioni odnosi.
Prilikom definisanja i primene mera i aktivnosti državnih organa, u obzir se moraju uzeti i ciljevi zaštite potrošača.
    Na ovo moje trazenje obratio mi se Vas sluzbenik Djordje Knezevic sa negativnim odgovorom, koji Vam u prilogu saljem, koji ne samo da nije u duhu korektnog trgovackog kodeksa, vec je u koliziji i sa Zakonom o zastiti potrosaca. clan 2. stav 5. i 6,, da ne spominjem ZUP koji kao preporuku navodi da kada postoji vise opcija , nadlezni je duzan da po stranku izabere naj povoljniju, sto Vasem sluzbeniku ili nije poznato ili je oglusivanje o nasa prava kao potrosavca u medjuvremenu postala i politilka Vase kuce. U prilog tome saljem i nekoliko linkova drugih potrosaca  koji su sa problemom slicnim mom trenutnom sa Vama izasli u medije, pa saljem linkove njihovih objavljenih tekstova ( tvoj link)
   Ovim putem Vas molim jos jednom kao naj nadleznijeg u firmi da uvazite moje razumno trazenje za povracaj novca i odustanak od kupovine, jer mi je APSOLUTNO NEPRIHVATLJIVA CINJENICA, DA STVAR KOJU SAM NEISPRAVNU KUPILA U VASOJ RADNJII I KOJU NISAM NI MOGLA DA KORISTIM, SERVISIRAM I SERVISIRANU PRIMIM NAZAD, JER DA SAM ZELELA STVAR POPRAVLJANU, KUPILA BIH POLOVNI LATOP.
   Kako i sam proizvodjac veoma vodi racuna o distribuciji i prezentaciji svojih proizvoda u nasoj zemlji i preko razlicitih adresa se cini dostupnim obracam  se i njima ne bih li svoja prava ugrozena neposlovnim ponasanjem Vase kuce prema meni zastitila. 
  Jos jednom molim Vas licno da razmotrite nacin a da nas odnos zavrsimo bez dodatnih komplikacija po obe strane i VRATITE MI MOJ NOVAC, buduci da je to jedino resenje za mene prihvatljivo s obzirom na sva oglusivanja i nepostovanja , kojima sam bila izlozena od strane Vasih zaposlenih, sto poslovodje Vase prodavnice na Kanarevom brdu i oglusivanja o moje vise puta i pismeno izjavlje reklamacije, sto sprdanjom Vaseg servisa i slanja sms poruka , kao odgovora na reklamaciju, i finalno ironicnog pisma Vasg sluzbenika, Djordja Knezevica, koji u istom pokriva bahtost i javasluk u firmi i objasnjava mi da je sms poruka legitiman nacin ``elektronske komunikacije`` i da Vas ovlasceni servis  naso da uradjej kuoljen u Vasoj ranji je bez mana osim sto kod mene nece da podigne sistem,  a ja preuzmem stvar skupo placenu , pa servisiranu posle 72 sata, sto je opcija NEPRIHVATLJIVA SVAKOM KO CENI SVOJ I TUDJ NOVAC,kao i pristojnost u ophodjenju koja je izostala kod Vasih zaposlenih , i naglasaavam da ja od SVOJIH PRAVA ODUSTATI NECU, kao i da cu se obratiti svim sluzbama za to nadleznim u nasoj zemlji, kao i maticnom proizvodjacu uredjeja . 
                                                               S  postovanjem Aleksandra Vasic

Нема коментара: