Predizborna kampanja u Srbiji nesumnjivo podseća na izgled predizbornih kampanja u Americi.
Nije nikakva tajna da je Aleksandar Vučić i ove godine unajmio američke stručnjake za organizaciju naprednjačke predizborne kampanje.
Vučić je, kako se ranije spekulisalo, ponovo angažovao američkog stručnjaka u oblasti političkog marketinga Teda Divajna da ga savetuje u predizbornoj kampanji.
On je trenutno angažovan u izbornom timu potencijalnog demokratskog kandidata za predsednika SAD Bernija Sandersa.
Divajn je Vučića savetovao i 2014. godine kada su naprednjaci osvojili 1,73 miliona glasova ili 48,35 odsto.
Ime Aleksandra Vučića nalazi se na spisku Divajnovih klijenata.Divajn je u tekućoj kampanji Sandersa iskoristio slogan koji je obeležio Vučićevu kampanju pre dve godine. Poruka “A Future to Believe In”, odnosno “Budućnost u koju verujemo” istaknuta je na svim skupovima podrške demokratskom kandidatu za predsednika Amerike.Oni koji prate predizborne kampanje u Americi sigurno su primetili da kampanje gotovo svih stranaka u Srbiji liče na američke predizborne kampanje.Prepoznatljiv simbol američkih predizbornih kampanja su ljudi koji stoje u pozadini sa plakatima na kojima je ispisan predizborni sloga.
Ako sigurno znamo da Vučićevu kampanju vode američki stručnjaci, postavlja se pitanje zbog čega predizborne kampanje “opozicionih” stranaka takođe liče na američke kampanje.
Kvazi-rusofilska koalicija Dveri-DSS takođe koristi prepoznatljive plakate, a novi američki predizborni trend u Srbiji parate Tadić, Čeda i Patjić.
Kada je otkriveo da će američki stručnjaci voditi kampanju SNS-a, opozicija se bunila pod izgovorom da nemaju dovoljno para za, kako ih je Nenad Čanak jednom opisao, skupe “agencije za pobeđivanje na izborima”.
Međutim, izgleda da su Divajn ili neki drugi američki stručnjaci imali značajan uticaj i na predizborne kampanje Vučićeve “opozicije”.
Malo je verovatno da su opozicione stranke jednoglasno prekopirale Vučićevu kampanju, imajući u vidu to da naši političari nisu dovoljno inteligentni niti kreativni da osmisle kampanju bez kreativnog uticaja stranih stručnjaka.
Podsetimo da je Demokratska stranka, dok je bila na vlasti, takođe koristila usluge američkih predizbornih stručnjaka.
Analiza kampanja
Predizborne kampanje opozicionih stranka izuzetno su kreativne kada uzmemo u obzir činjencu da ih vode nekreativni ljudi fokusirani isključivo na državne fotelje.
Predizborni slogan “#sreća” kvazi-rusofilske koalicije Dveri-DSS krajnje je interesantan. Da li je ograničeni kvazi-tradicionalista Boško Obradović osmislio slogan? Naravno da nije. Da li je nekreativna Sanda Rašković Ivić osmislila slogan u svojoj bundi dok je fenirala kosu? Naravno da nije.
Kampanja Dveri-DSS za 2016. godinu je kreativnija, pozitivnija i dosta organizovanija u odnosu na kampanju 2014. godine koja je bila konvencionalna i dosadna. Zato su prošli na izborima kako su prošli.
Kreativnost i pozitivnost može se videti i u kampanji koalicije SDS-LDP-LSV. Čeda i Tadić su otpočeli kampanju prošle nedelje u pozitivnim duhu tako što su u ulozi konobara mladima služili kafu u jednom beogradskom kafiću.
Čeda je bio obučena kao omladinac.Iako njihovo druženje sa omladinom nije okupilo ogromno biračko telo, predizborna konobarska akcija bila je izuzetno atraktivna za medije. Gotovo svi mediji su preneli vest da su Čeda i Tadić mladima služili kafu.
Kada nije moguće okupili veliku masu, potrebno je uraditi nešto o čemu će pisati svi mediji. To je bila strategija i dala je željene efekte.
Čeda se više ne predstavlja kao “Čedomir Jovanović” ili samo “Jovanović”, već koristi nadimak “Čeda”, kako je poznat u javnosti i među mladima.
Naši političari ne razmišljaju na takav način, niti obraćaju pažnju na presudne psihološke detalje, pa je sasvim izvesno da su američki stručnjaci upotrebili svoju magiju i u Tadićevoj i Čedinoj kampanji.
Stranke ranije nisu posebnu pažnju obraćale na pijace i građane koji kupuju na pijacama. Neko je posavetovao demokrate da pažnju tokom predizborne kampanje usmere baš na pijace.
Zato je Demokratska stranka u Novom Sadu juče postavila štandove na više od pet novosadskih pijaca.
Da li je nekreativnom Bojanu Pajtiću, koji u životu nije vodi kampanju bez tuđe pomoći, palo na pamet da otpočne turneju po pijacama? Naravno da nije.
Da situacija bude još zanimljivima, američki ambasador Kajl Skot rekao je u nedavnom razgovoru sa Borisom Tadićem da “pruža podršku opoziciji”.
– Američki diplomata je posebno naglasio da pruža podršku za formiranje jake i slobodne opozicije i ukazao značaj slobodnog pristupa medijima za opoziciju, navedeno je u saopštenju SDS-a posle sastanka Tadića sa Skotom.
Dakle, za Vučića i SNS je sigurno da im kampanju vode američki stručnjci. Međutim, malo ko je primetio da američki stručnjaci vode i Tadićevu, Čedinu, Pajtićevu i Boškovu kampanju.
Za Tadića, Čedu i Pajtića oduvek se znalo da su više okrenuti ka zapadu. Međutim, najlicemerniji u ovoj priči su Boško Obradović i Sanda Rašković Ivić koji se u javnosti predstavljaju kao nekakvi rusofili, dok im Amerikanci vode predizbornu kampanju!
Zašto dverjani i DSS-ovci nisu angažovali ruske stručnjake da im vode kampanju? Gde je fotografija Vladimira Putina? Gde su pravoslavne ikone na predizbornim mitinzima Dveri-DSS?
http://www.teleprompter.rs/razotkriveni-amerikanci-vode-vucicevu-pajticevu-cedinu-boskovu-kampanju-foto.html
Nije nikakva tajna da je Aleksandar Vučić i ove godine unajmio američke stručnjake za organizaciju naprednjačke predizborne kampanje.
Vučić je, kako se ranije spekulisalo, ponovo angažovao američkog stručnjaka u oblasti političkog marketinga Teda Divajna da ga savetuje u predizbornoj kampanji.
On je trenutno angažovan u izbornom timu potencijalnog demokratskog kandidata za predsednika SAD Bernija Sandersa.
Divajn je Vučića savetovao i 2014. godine kada su naprednjaci osvojili 1,73 miliona glasova ili 48,35 odsto.
Ime Aleksandra Vučića nalazi se na spisku Divajnovih klijenata.Divajn je u tekućoj kampanji Sandersa iskoristio slogan koji je obeležio Vučićevu kampanju pre dve godine. Poruka “A Future to Believe In”, odnosno “Budućnost u koju verujemo” istaknuta je na svim skupovima podrške demokratskom kandidatu za predsednika Amerike.Oni koji prate predizborne kampanje u Americi sigurno su primetili da kampanje gotovo svih stranaka u Srbiji liče na američke predizborne kampanje.Prepoznatljiv simbol američkih predizbornih kampanja su ljudi koji stoje u pozadini sa plakatima na kojima je ispisan predizborni sloga.
Ako sigurno znamo da Vučićevu kampanju vode američki stručnjaci, postavlja se pitanje zbog čega predizborne kampanje “opozicionih” stranaka takođe liče na američke kampanje.
Kvazi-rusofilska koalicija Dveri-DSS takođe koristi prepoznatljive plakate, a novi američki predizborni trend u Srbiji parate Tadić, Čeda i Patjić.
Kada je otkriveo da će američki stručnjaci voditi kampanju SNS-a, opozicija se bunila pod izgovorom da nemaju dovoljno para za, kako ih je Nenad Čanak jednom opisao, skupe “agencije za pobeđivanje na izborima”.
Međutim, izgleda da su Divajn ili neki drugi američki stručnjaci imali značajan uticaj i na predizborne kampanje Vučićeve “opozicije”.
Malo je verovatno da su opozicione stranke jednoglasno prekopirale Vučićevu kampanju, imajući u vidu to da naši političari nisu dovoljno inteligentni niti kreativni da osmisle kampanju bez kreativnog uticaja stranih stručnjaka.
Podsetimo da je Demokratska stranka, dok je bila na vlasti, takođe koristila usluge američkih predizbornih stručnjaka.
Analiza kampanja
Predizborne kampanje opozicionih stranka izuzetno su kreativne kada uzmemo u obzir činjencu da ih vode nekreativni ljudi fokusirani isključivo na državne fotelje.
Predizborni slogan “#sreća” kvazi-rusofilske koalicije Dveri-DSS krajnje je interesantan. Da li je ograničeni kvazi-tradicionalista Boško Obradović osmislio slogan? Naravno da nije. Da li je nekreativna Sanda Rašković Ivić osmislila slogan u svojoj bundi dok je fenirala kosu? Naravno da nije.
Kampanja Dveri-DSS za 2016. godinu je kreativnija, pozitivnija i dosta organizovanija u odnosu na kampanju 2014. godine koja je bila konvencionalna i dosadna. Zato su prošli na izborima kako su prošli.
Kreativnost i pozitivnost može se videti i u kampanji koalicije SDS-LDP-LSV. Čeda i Tadić su otpočeli kampanju prošle nedelje u pozitivnim duhu tako što su u ulozi konobara mladima služili kafu u jednom beogradskom kafiću.
Čeda je bio obučena kao omladinac.Iako njihovo druženje sa omladinom nije okupilo ogromno biračko telo, predizborna konobarska akcija bila je izuzetno atraktivna za medije. Gotovo svi mediji su preneli vest da su Čeda i Tadić mladima služili kafu.
Kada nije moguće okupili veliku masu, potrebno je uraditi nešto o čemu će pisati svi mediji. To je bila strategija i dala je željene efekte.
Čeda se više ne predstavlja kao “Čedomir Jovanović” ili samo “Jovanović”, već koristi nadimak “Čeda”, kako je poznat u javnosti i među mladima.
Naši političari ne razmišljaju na takav način, niti obraćaju pažnju na presudne psihološke detalje, pa je sasvim izvesno da su američki stručnjaci upotrebili svoju magiju i u Tadićevoj i Čedinoj kampanji.
Stranke ranije nisu posebnu pažnju obraćale na pijace i građane koji kupuju na pijacama. Neko je posavetovao demokrate da pažnju tokom predizborne kampanje usmere baš na pijace.
Zato je Demokratska stranka u Novom Sadu juče postavila štandove na više od pet novosadskih pijaca.
Da li je nekreativnom Bojanu Pajtiću, koji u životu nije vodi kampanju bez tuđe pomoći, palo na pamet da otpočne turneju po pijacama? Naravno da nije.
Da situacija bude još zanimljivima, američki ambasador Kajl Skot rekao je u nedavnom razgovoru sa Borisom Tadićem da “pruža podršku opoziciji”.
– Američki diplomata je posebno naglasio da pruža podršku za formiranje jake i slobodne opozicije i ukazao značaj slobodnog pristupa medijima za opoziciju, navedeno je u saopštenju SDS-a posle sastanka Tadića sa Skotom.
Dakle, za Vučića i SNS je sigurno da im kampanju vode američki stručnjci. Međutim, malo ko je primetio da američki stručnjaci vode i Tadićevu, Čedinu, Pajtićevu i Boškovu kampanju.
Za Tadića, Čedu i Pajtića oduvek se znalo da su više okrenuti ka zapadu. Međutim, najlicemerniji u ovoj priči su Boško Obradović i Sanda Rašković Ivić koji se u javnosti predstavljaju kao nekakvi rusofili, dok im Amerikanci vode predizbornu kampanju!
Zašto dverjani i DSS-ovci nisu angažovali ruske stručnjake da im vode kampanju? Gde je fotografija Vladimira Putina? Gde su pravoslavne ikone na predizbornim mitinzima Dveri-DSS?
http://www.teleprompter.rs/razotkriveni-amerikanci-vode-vucicevu-pajticevu-cedinu-boskovu-kampanju-foto.html
Нема коментара:
Постави коментар