понедељак, 14. март 2016.

Radnik novosadskog "Vodovoda" dobio otkaz nakon napuštanja SPO

Radnik novosadskog JKP "Vodovod i kanalizacija" Slobodan Milenković dobio je otkaz i zabranu ulaska u firmu, a tvrdi da je to usledilo kada se iščlanio iz SPO, stranke koja upravlja ovim preduzećem zajedno sa 3D.
Ipak, nakon žalbe Inspekciji rada vraćen je na posao, a potom je podneo krivične prijave protiv direktora Miloša Stanisavljevića (3D), kao i užeg menadžmenta, koji čine visoki funkcioneri SPO. Najavljuje još krivičnih prijava na više osnova.
 
Milenković, pravnik u "Vodovodu i kanalizaciji" bio je član Srpskog pokreta obnove do 21. septembra 2015. godine, kada zvanično napušta stranku kako bi se učlanio u Republikansku stranku. 
 
"Nije mi se više sviđao rad SPO i moje je puno pravo da je napustim. Ostali, a naročito zaposleni u preduzeću, nisu mogli s tim da se pomire - naročito pred izbore, pa su demonstrirajući silu odlučili da mi daju otkaz i upozore ostale šta će im se dogoditi ako im padne na pamet da napuste SPO", priča Milenković. 
 
Prva mera koju je preduzelo preduzeće protiv neposlušnog člana je bilo upozorenje pred otkaz, koje je stiglo 7. oktobra, a kojim se Milenković tereti da je u nekoliko navrata tokom jula i avgusta izlazio s posla dva sata ranije. To, kako kaže ovaj bivši član SPO, nije protiv pravila preduzeća, jer je baš za taj period direktor mejlom obavestio sve zaposlene da se ide kući s posla dva sata ranije zbog velikih vrućina.
 
"Ja sam se izjasnio 12. oktobra, a oni su shvatili da su ipak pogrešili i obustavili postupak. Ja sam ih upozorio da mi to sad rade isključivo zato što sam napustio stranku i da neću dozvoliti da se tako ponašaju prema meni. Onda 3. decembra dobijam novo upozorenje pred otkaz, drugo po redu - terete me da sam izlazio s posla da obavljam privatne poslove, što nije istina, nego sam radio s advokatima na slučajevima u vezi sa preduzećem. Ja se izjasnim da je i to neistinito, sa svim dokazima, a sve vreme imam podršku sindikata koji misli da ima elemenata mobinga", tvrdi Milenković.
 
Uprkos svemu, Milenković dobija rešenje o otkazu, koje je stupilo na snagu 28. decembra. Piše tužbu Osnovnom sudu kako bi se poništilo rešenje, a obratio se i Inspekciji rada Ministarstva rada, koje donosi rešenje o njegovom vraćanju na posao. Ovo za 021 potvrđuje i načelnica Odeljenja inspekcije rada Ljiljana Stojšić, koja kaže da je inspektor već 19. februara doneo rešenje kojim se odlaže otkaz Milenkoviću do okončanja sudskog spora.
 
"Dana 26. februara, Slobodan Milenković je obavestio inspektora rada da poslodavac nije izvršio rešenje, te da je odbio da ga vrati na rad, zbog čega traži preduzimanje daljih procesnih radnji. Dana 1. marta je poslodavac 'Vodovod i kanalizacija' protiv rešenja inspektora rada uložio žalbu. S obzirom na to da žalba ne odlaže izvršenje rešenja inspektora rada, ukoliko poslodavac ne postupi po istom, čini prekršaj iz Zakona o radu, za koji je propisana novčana kazna u rasponu od 800.000 do 2.000.000 dinara za pravno lice i od 5.000 do 150.000 dinara za odgovorno lice. Ukoliko poslodavac ne postupi po rešenju inspektora rada, sprovešće se pomenute procesne radnje", navodi Stojšić za naš portal.
 
Milenkoviću zabranjen ulazak u prostorije preduzeća
 
Kada je pre dve nedelje pokušao da se vrati na posao, prema odluci inspekcije, Milenkoviću je to fizički zabranjeno.
 
"Portiri su dobili naredbu da ne smeju da me puste da uđem. Ja sam im rekao za rešenje inspekcije, te da mislim da pokušavaju da me isprovociraju na svaki način da napravim glupost kako bi me dalje sankcionisali. Tužiću ih za mobing, diskriminaciju, ucenu, podstrekivanje, povredu slobode kretanja... Ima toliko osnova nakon svega ovoga. Zvao sam policiju koja je napravila zapisnik, čekam da se izjasne, kao i da 'Vodovod' iz budžeta preduzeća, od novca svih Novosađana plati kaznu. Suština je da kada prođu izbori, njih nije briga šta će biti, ko će plaćati štetu - bitno je da mene ne vrate na posao do izbora", tvrdi naš sagovornik.
 
Inače, on se javio i Zaštitniku građana Saši Jankoviću i čeka njegove poteze. 
 
Iako smo u dva navrata, pismeno i usmeno, tražili odgovore od "Vodovoda i kanalizacije" na navode oštećenog radnika, nismo dobili izjavu druge strane u ovom slučaju. Za to vreme, Slobodan Milenković sedi kod kuće, kao zaposlen u "Vodovodu i kanalizaciji".
 
http://www.021.rs/story/130918/Radnik-novosadskog-Vodovoda-dobio-otkaz-nakon-napustanja-SPO.html

Нема коментара: