

Наша земља је у средини регионалне листе и када је реч о просечној цени ауто-гаса од 0,548 евроценти или 67,28 динара.
Томислав Мићовић, секретар овог удружења, каже, да због чињенице да је гориво код комшија још јефтиније, потрошачи из пограничних делова Србије и даље масовно купују дизел преко границе.
– Просечна малопродајна цена овог горива у Македонији нижа је за око 44 динара, а у пограничним местима македонски трговци ту разлику још повећавају. У БиХ је цена дизела нижа за око 35 до 40 динара за литар – каже Мићовић.
Драстична разлика у цени дизела последица је велике разлике у државним захватањима, што је још израженије у овим околностима, кад је процентуална заступљеност акцизе, ПДВ-а и накнаде за обавезне резерве у Србији већа од 60 одсто. Тако на сваком литру бензина држава зарађује 75,71 динар, дизела 77,51, а ауто-гаса 35,21 динар – објашњава Мићовић.
Због свега овога, каже он, опада потрошња горива у западној и јужној Србији. Буџет бележи далеко мање приходе, јер компаније и остали власници бензинских пумпи већ месецима једва одржавају своје објекте у раду због константног пада промета.
Поново је, додаје, покренуто црно тржиште, и то у местима која су удаљена и по 100 километара од границе, што би свакако требало зауставити пре периода интензивне потрошње дизела током пролећних пољопривредних радова.
– Разлика у цени је превелика и то је јак мотив и за купце и за шверцере – закључује Мићовић.
Политика
http://www.srbijadanas.net/vucic-srbiju-vratio-u-srecne-devedesete-je-ponovo-cveta-sverc-goriva/
Нема коментара:
Постави коментар