Građani Srbije su prošle godine morali da plate čak 3,5 miliona evra penala zato što tri javna preduzeća nisu osmislila projekte za kredite koje su uzeli.
"Železnice Srbije", "Koridori" i "Putevi Srbije" uzeli su ovaj novac iz budžeta Srbije i bukvalno ga bacili.
Od tih para Srbija je mogla da izgradi bar jednu školu za 700 đaka ili čak dva vrtića.
Da stvar bude gora, ova tri preduzeća su od 2008. do 2015. na ime penala pojela blizu 18 miliona evra, što znači da su građani ostali uskraćeni ili za bar pet škola, ili za devet vrtića ili za četiri kilometra autoputa.
Resorni ministri od 2008. do 2015. odgovornost za ovakvo rasipanje para svaljuju na svoje prethodnike.
Aktuelna ministarka Zorana Mihajlović kaže da bi penali bili mnogo veći da njeno ministarstvo nije pokrenulo mnoge projekte.
- Ovo su recidivi prethodnih vlada koje nisu realizovale kredite, pa smo zbog početnog kašnjenja mi morali da plaćamo proviziju.
Mi smo to kašnjenje morali da stignemo i uspeli smo to da uradimo u značajnoj meri, tako da sledeće godine penale nećemo plaćati - kaže Mihajlovićeva.
Odgovornost za penale ne prihvataju ni njeni prethodnici.
- Ne znam o čemu ministarka priča jer su svi projekti koji se realizuju u infrastrukturi iz mog vremena - kaže Milutin Mrkonjić.
Njegov naslednik Aleksandar Antić ima sličan stav.
- Bio sam ministar saobraćaja samo sedam-osam meseci i u tom periodu sam uveo izvođače u sve deonice.
Za vreme mog mandata obezbeđena su i sredstva za aktiviranje ruskog kredita za "Železnice". Za taj period sigurno nisu plaćeni penali - kaže Antić.
Stručnjaci upozoravaju da je začuđujuća lakoća kojom se prašta neodgovornost direktora.
- Ne treba ni da čudi kakvi su nam autoputevi i železnice.
U uređenim državama svaki izgubljeni milion bio bi sankcionisan gubitkom funkcija - kaže ekonomista Mlađen Kovačević.
Blic, OK Radio
http://www.okradio.rs/vesti/nacionalne/bacili-18-miliona-evra_54245.html
"Železnice Srbije", "Koridori" i "Putevi Srbije" uzeli su ovaj novac iz budžeta Srbije i bukvalno ga bacili.
Od tih para Srbija je mogla da izgradi bar jednu školu za 700 đaka ili čak dva vrtića.
Da stvar bude gora, ova tri preduzeća su od 2008. do 2015. na ime penala pojela blizu 18 miliona evra, što znači da su građani ostali uskraćeni ili za bar pet škola, ili za devet vrtića ili za četiri kilometra autoputa.
Resorni ministri od 2008. do 2015. odgovornost za ovakvo rasipanje para svaljuju na svoje prethodnike.
Aktuelna ministarka Zorana Mihajlović kaže da bi penali bili mnogo veći da njeno ministarstvo nije pokrenulo mnoge projekte.
- Ovo su recidivi prethodnih vlada koje nisu realizovale kredite, pa smo zbog početnog kašnjenja mi morali da plaćamo proviziju.
Mi smo to kašnjenje morali da stignemo i uspeli smo to da uradimo u značajnoj meri, tako da sledeće godine penale nećemo plaćati - kaže Mihajlovićeva.
Odgovornost za penale ne prihvataju ni njeni prethodnici.
- Ne znam o čemu ministarka priča jer su svi projekti koji se realizuju u infrastrukturi iz mog vremena - kaže Milutin Mrkonjić.
Njegov naslednik Aleksandar Antić ima sličan stav.
- Bio sam ministar saobraćaja samo sedam-osam meseci i u tom periodu sam uveo izvođače u sve deonice.
Za vreme mog mandata obezbeđena su i sredstva za aktiviranje ruskog kredita za "Železnice". Za taj period sigurno nisu plaćeni penali - kaže Antić.
Stručnjaci upozoravaju da je začuđujuća lakoća kojom se prašta neodgovornost direktora.
- Ne treba ni da čudi kakvi su nam autoputevi i železnice.
U uređenim državama svaki izgubljeni milion bio bi sankcionisan gubitkom funkcija - kaže ekonomista Mlađen Kovačević.
Blic, OK Radio
http://www.okradio.rs/vesti/nacionalne/bacili-18-miliona-evra_54245.html
Нема коментара:
Постави коментар