Peticija gradonačelniku: traži se rešenje za gradske i prigradske linije. Za zaposlene radnike i đake, spas dnevna i mesečna zonska karta za sva mesta
GRADONAČELNIKU Čedomiru Janjiću predata je peticija sa 1.520 potpisa žitelja naseljenih mesta sa teritorije grada Zrenjanina, uz predlog za zajedničko rešavanje problema gradskog i prigradskog prevoza.
Peticija je proizašla iz projekta "Gde javni prevoz ide, zajednica raste", koji su uz pomoć Kancelarije EU u Srbiji, realizovali zrenjaninsko Društvo za borbu protiv korupcije (DRPKO) i beogradski Centar za istraživanje, transparentnost i odgovornost.
- Cilj kampanje je da se kroz funkcionalan javni prevoz poboljša kvalitet života za oko 47.000 žitelja 22 sela sa teritorije grada Zrenjanina. Zabrinjavajući su, naime, podaci o smanjenju seoskog stanovništva. U nekima čak za četvrtinu u odnosu na prethodni popis! Ali, ako seosko stanovništvo dobije redovan i pristupačan prevoz, to bi dugoročno sigurno zaustavilo negativni trend - ističe Zoran Bašić, predsednik DRPKO.
Na sastancima u mesnim zajednicama detaljno je analiziran gradski i prigradski saobraćaj, koji je jedan od najozbiljnijih problema Zrenjanina. Utvrđeno je da se na subvencije i naknade troškova prevoza iz lokalnog budžeta godišnje troši 147,5 miliona dinara. Namera je da se to objedini u jednu stavku, što bi donelo uštede gradu i svim korisnicima javnog prevoza.
Gradonačelnik Janjić poručuje da će peticija nevladinog sektora biti razmatrana s pažnjom. Gradska vlast već dugo nije zadovoljna kako funkcioniše javni prevoz. Ugovor sa sadašnjim prevoznikom ističe iduće godine, a da će do značajnih promena sigurno doći, svedoči studija koju je Grad naručio od Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada.
Kako smo saznali od dr Milana Simeunovića, koji je na FTN rukovodio izradom studije, za Zrenjanin je odabran "skandinavski model režima ograničene konkurencije". Grad, naime, preuzima sve što je na strateškom nivou odlučivanja (određuje mrežu linija i red vožnje), i na konkursu potom poverava delatnost prevozniku koji će to sprovesti.
- "Matrica" prevoza u Zrenjaninu nije menjana decenijama. Došlo je vreme da doživi kvalitativnu transformaciju - ističe dr Simeunović.
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:581486-Zrenjanin-Prevoz-skup-a-niko-nije-zadovoljan
GRADONAČELNIKU Čedomiru Janjiću predata je peticija sa 1.520 potpisa žitelja naseljenih mesta sa teritorije grada Zrenjanina, uz predlog za zajedničko rešavanje problema gradskog i prigradskog prevoza.
Peticija je proizašla iz projekta "Gde javni prevoz ide, zajednica raste", koji su uz pomoć Kancelarije EU u Srbiji, realizovali zrenjaninsko Društvo za borbu protiv korupcije (DRPKO) i beogradski Centar za istraživanje, transparentnost i odgovornost.
- Cilj kampanje je da se kroz funkcionalan javni prevoz poboljša kvalitet života za oko 47.000 žitelja 22 sela sa teritorije grada Zrenjanina. Zabrinjavajući su, naime, podaci o smanjenju seoskog stanovništva. U nekima čak za četvrtinu u odnosu na prethodni popis! Ali, ako seosko stanovništvo dobije redovan i pristupačan prevoz, to bi dugoročno sigurno zaustavilo negativni trend - ističe Zoran Bašić, predsednik DRPKO.
Na sastancima u mesnim zajednicama detaljno je analiziran gradski i prigradski saobraćaj, koji je jedan od najozbiljnijih problema Zrenjanina. Utvrđeno je da se na subvencije i naknade troškova prevoza iz lokalnog budžeta godišnje troši 147,5 miliona dinara. Namera je da se to objedini u jednu stavku, što bi donelo uštede gradu i svim korisnicima javnog prevoza.
"NET BUS" SPREMAN U FIRMI "Net bus," koja trenutno organizuje javni prevoz u Zrenjaninu, takođe se zalažu za promene. Spremni smo, uz pomoć lokalne samouprave, da sugrađanima obezbedimo kvalitetniji i jeftiniji prevoz - ističe direktor Goran Agramović. Iznosi i brojne probleme u poslovanju koji sada opterećuju ovu delatnost i onemogućavaju efikasniji prevoz putnika.
- Zanimljivo je da su zahtevi građana skoro istovetni. Predlažu otvaranje stajališta na "magistrali" kao izlazne stanice u Zrenjaninu, a to bi praktično ugasilo sadašnju autobusku stanicu. Sva sela iz pravca Beograda traže da ih autobusi voze do izlaza za Novi Sad i do "Aviv parka". Takođe, zalažu se za dnevnu i mesečnu zonsku kartu sa važenjem za sva mesta. To bi bio spas za nastavno osoblje koje radi u više škola, zdravstvene radnike koji putuju i đake - ističe Bašić.Gradonačelnik Janjić poručuje da će peticija nevladinog sektora biti razmatrana s pažnjom. Gradska vlast već dugo nije zadovoljna kako funkcioniše javni prevoz. Ugovor sa sadašnjim prevoznikom ističe iduće godine, a da će do značajnih promena sigurno doći, svedoči studija koju je Grad naručio od Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada.
SAMO DVA ŠINOBUSA DEVASTIRAN je i železnički saobraćaj u ovom delu Banata. Mnoga sela odsečena su od Zrenjanina, iako imaju prugu i stanicu. Trenutno su u funkciji samo dva šinobusa koja imaju po dva polaska za Pančevo i Kikindu, dok više ne saobraćaju za Novi Sad, Vršac, Suboticu...
- Saobraćajni stručnjaci ponudili su nam viziju kako bi trebalo da izgleda javni prevoz u Zrenjaninu. Želja nam je da bude kvalitetniji, da ga sugrađani više koriste i da bude jeftiniji. Svakako ćemo uvažiti želje iz peticije i omogućiti da putnici iz sela i grada budu ravnopravni - ističe Janjić.Kako smo saznali od dr Milana Simeunovića, koji je na FTN rukovodio izradom studije, za Zrenjanin je odabran "skandinavski model režima ograničene konkurencije". Grad, naime, preuzima sve što je na strateškom nivou odlučivanja (određuje mrežu linija i red vožnje), i na konkursu potom poverava delatnost prevozniku koji će to sprovesti.
- "Matrica" prevoza u Zrenjaninu nije menjana decenijama. Došlo je vreme da doživi kvalitativnu transformaciju - ističe dr Simeunović.
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:581486-Zrenjanin-Prevoz-skup-a-niko-nije-zadovoljan
Нема коментара:
Постави коментар