Ežena Joneska, koji se prvi put postavlja u našoj zemlji, najavljena je za nedelju, 8. Novembra, na Velikoj sceni "Mira Trailović" Ateljea 212.
Ovaj komad iz 1972. godine, iz poznog opusa Joneska, jednog od tvoraca teatra apsurda, prvi put se izvodi u Srbiji. Bazira se na Šekspirovoj tragediji, ali kroz adaptaciji koja daje ogoljenu priču o ambiciji, korupciji , kukavičluku, rekla je danas na konferenciji za novinare dramaturg Jelena Mijović.
U ovoj tragičnoj farsi svaki pokušaj plemenitosti i uzvišenosti je sasečen, dominira volja za vlašću bez dobre namere, a ako takve namere u startu i ima - ona brzo nestaje, kao što su nestala i osećanja krivice, griže savesti, jer je takav sistem postao normalan, izjavila je Mijovićeva.
Ipak, kako je dodala, ima i komičnih scena koje će publika prepoznati iz svakodnevnog života.
Rediteljka je podsetila da se Jonesko u vreme kada je pisao "Makbeta" bavio totalitarnim režimima istočne Evrope, kao i masovnim ubijanjima u Africi.
Tužno je koliko su replike i teme iz ovog komada aktuelne, rekla je ona navodeći kompetitivnost, potrebu da se bude veći ili važniji od drugog. Ta potreba određuje sve međuljudske odnose. Sve je u znaku utakmice, promene, prevare, dok je tema smrti data na različite načine - kao ubistvo, bolest, ali i kao trulež iznutra, izjavila je Nikolićeva.
Rad na predstavi, međutim, bio je u sasvim drugačijoj atmosferi, kroz partnerske odnose i zajedničku igru, sa mladim glumcima koji su doneli svežu energiju, istakla je rediteljka.
Makbeta igra Uroš Jakovljević. U ansamblu su Anica Dobra (ledi Dankan), Branimir Brstina (Dankan), Dejan Dedić (Banko, Makol), Tamara Dragičević (pratilja ledi Dankan), kao i sa po više uloga Vladislav Mihailović, Ivan Mihailović, Dragana Đukić, Stefan Radonjić i Dušan Murić, koji je i koreograf.
Jakovljević je izjavio da nije bilo teško naći "uzor" za lik Makbeta, jer se takvi tipovi mogu videti danas i ovde, u prevozu, na pijaci, na televiziji... Nažalost, svi se bore, ne samo za vlast, nego za razne stvari i pozicije, rekao je on.
Brstina je napomenuo da voli uloge koje su varijacije na temu "siđi da se ja popnem", a da se u ovoj predstavi to radi na više načina.
Anica Dobra je svoj lik opisala kao jaku i beskrupuloznu osobu, uz pitanje da li je, takva kakva jeste, heroj naših dana ili samo humanoid koji opstaje baš zato što je takav.
Scenografiju je kreirala Ivana Lovre, kostime Boris Čakširan, a kompozitor je Atila Antal. Komad je prevela Slavka Čavarkapa.
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=128917
Ovaj komad iz 1972. godine, iz poznog opusa Joneska, jednog od tvoraca teatra apsurda, prvi put se izvodi u Srbiji. Bazira se na Šekspirovoj tragediji, ali kroz adaptaciji koja daje ogoljenu priču o ambiciji, korupciji , kukavičluku, rekla je danas na konferenciji za novinare dramaturg Jelena Mijović.
U ovoj tragičnoj farsi svaki pokušaj plemenitosti i uzvišenosti je sasečen, dominira volja za vlašću bez dobre namere, a ako takve namere u startu i ima - ona brzo nestaje, kao što su nestala i osećanja krivice, griže savesti, jer je takav sistem postao normalan, izjavila je Mijovićeva.
Ipak, kako je dodala, ima i komičnih scena koje će publika prepoznati iz svakodnevnog života.
Rediteljka je podsetila da se Jonesko u vreme kada je pisao "Makbeta" bavio totalitarnim režimima istočne Evrope, kao i masovnim ubijanjima u Africi.
Tužno je koliko su replike i teme iz ovog komada aktuelne, rekla je ona navodeći kompetitivnost, potrebu da se bude veći ili važniji od drugog. Ta potreba određuje sve međuljudske odnose. Sve je u znaku utakmice, promene, prevare, dok je tema smrti data na različite načine - kao ubistvo, bolest, ali i kao trulež iznutra, izjavila je Nikolićeva.
Rad na predstavi, međutim, bio je u sasvim drugačijoj atmosferi, kroz partnerske odnose i zajedničku igru, sa mladim glumcima koji su doneli svežu energiju, istakla je rediteljka.
Makbeta igra Uroš Jakovljević. U ansamblu su Anica Dobra (ledi Dankan), Branimir Brstina (Dankan), Dejan Dedić (Banko, Makol), Tamara Dragičević (pratilja ledi Dankan), kao i sa po više uloga Vladislav Mihailović, Ivan Mihailović, Dragana Đukić, Stefan Radonjić i Dušan Murić, koji je i koreograf.
Jakovljević je izjavio da nije bilo teško naći "uzor" za lik Makbeta, jer se takvi tipovi mogu videti danas i ovde, u prevozu, na pijaci, na televiziji... Nažalost, svi se bore, ne samo za vlast, nego za razne stvari i pozicije, rekao je on.
Brstina je napomenuo da voli uloge koje su varijacije na temu "siđi da se ja popnem", a da se u ovoj predstavi to radi na više načina.
Anica Dobra je svoj lik opisala kao jaku i beskrupuloznu osobu, uz pitanje da li je, takva kakva jeste, heroj naših dana ili samo humanoid koji opstaje baš zato što je takav.
Scenografiju je kreirala Ivana Lovre, kostime Boris Čakširan, a kompozitor je Atila Antal. Komad je prevela Slavka Čavarkapa.
http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=128917
Нема коментара:
Постави коментар