ЗРЕЊАНИН: Удружење „Друштво против корупције” из Зрењанина, заједно са Центром за истраживање, транспарентност и одговорност из Београда,
почело је реализацију пројекта под називом „Где јавни превоз иде, заједница расте”.
- Циљ кампање је да се кроз функционалан јавни превоз побољша квалитет живота за око 47.000 житеља 22 села са територије града Зрењанина - објашњава председник зрењанинског удружења Зоран Башић.
Он напомиње да је већ одржан први састанак са представницима сеоских месних заједница ради договора о будућим корацима.
- Следи обилазак свих села и упознавање мештана са проблематиком и пројектом, да бисмо заједно дошли до предлога за решење овог проблема. Све активности на пројекту планирамо да завршимо до 30. октобра, а о нашем предлогу биће обавештене локалне власти - напомиње Башић.
У образложењу пројектне иницијативе, наводе се нимало охрабрујући подаци о све мањем броју становника у свим селима на територији Зрењанина, у некима чак за четвртину у односу на претходни попис.
- Процентуално, највише становника изгубили су Јанков Мост, Банатски Деспотовац, Томашевац и Лукино Село, док најмањи губитак становништа бележе Чента, Арадац, Михајлово, Стајићево и Елемир. Ми овим пројектом обухватамо сва 22 села - истиче Башић.
Кроз анализу затеченог стања реализатори пројекта утврдиће и колико је нових линија потребно за покривање територије целог града, уз калкулацију тржишне цене.
- Тако се може утврдити и проценат субвенција и сума у градском буџету, којом би се остварио циљ да сеоско становништво има редован и приступачан превоз. А дугорочно, зауставили би тренд одлива руралног становништва, уз мењање социјалне слике у селима - закључује Башић.
Ж. Балабан
http://www.dnevnik.rs/vojvodina/autobuske-linije-cuvaju-sela
почело је реализацију пројекта под називом „Где јавни превоз иде, заједница расте”.
- Циљ кампање је да се кроз функционалан јавни превоз побољша квалитет живота за око 47.000 житеља 22 села са територије града Зрењанина - објашњава председник зрењанинског удружења Зоран Башић.
Он напомиње да је већ одржан први састанак са представницима сеоских месних заједница ради договора о будућим корацима.
- Следи обилазак свих села и упознавање мештана са проблематиком и пројектом, да бисмо заједно дошли до предлога за решење овог проблема. Све активности на пројекту планирамо да завршимо до 30. октобра, а о нашем предлогу биће обавештене локалне власти - напомиње Башић.
У образложењу пројектне иницијативе, наводе се нимало охрабрујући подаци о све мањем броју становника у свим селима на територији Зрењанина, у некима чак за четвртину у односу на претходни попис.
- Процентуално, највише становника изгубили су Јанков Мост, Банатски Деспотовац, Томашевац и Лукино Село, док најмањи губитак становништа бележе Чента, Арадац, Михајлово, Стајићево и Елемир. Ми овим пројектом обухватамо сва 22 села - истиче Башић.
Кроз анализу затеченог стања реализатори пројекта утврдиће и колико је нових линија потребно за покривање територије целог града, уз калкулацију тржишне цене.
- Тако се може утврдити и проценат субвенција и сума у градском буџету, којом би се остварио циљ да сеоско становништво има редован и приступачан превоз. А дугорочно, зауставили би тренд одлива руралног становништва, уз мењање социјалне слике у селима - закључује Башић.
Ж. Балабан
http://www.dnevnik.rs/vojvodina/autobuske-linije-cuvaju-sela

Нема коментара:
Постави коментар