Ko sve dobija unosne poslove na izgradnji puteva u Srbiji? Srpsko izdanje Njuzvika donosi istraživanje koje pokazuje da Koridor 11 gradi, kao podizvođač i Zvonko Veselinović – čovek za koga se tvrdi da je organizovao barikade na Jarinju i Brnjaku 2011. i koji je i dalje na poternici Euleksa, zbog događaja u kojima je poginuo pripadnik KFOR-a. Veselinović je nedavno, pred sudom u Srbiji, oslobođen optužbe da je prisvojio više od 30 kamiona u vlasništvu Hypo Alpe Adria banke. Posao izgradnje dela auto puta na Koridoru 11, vrednog 75 miliona dolara, između Lajkovca i Ljiga, dodeljen je konzircijumu tri firme. Jedna od njih je i Inkop, u kojoj je menadžer kontroverzni biznismen s Kosova Zvonko Veselinović, a u formalnom vlasništvu njegova sestra, pokazuje istraživanje Balkanske istraživačke mreže. Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović o tome ništa nije znala, kada je početkom aprila gostovala u emisiji Pressing na “N1″. - Ja ne znam, ja znam samo velike izvođače, kazala je ona. Firma Inkop, kada joj je posao dodeljen, gotovo da nije imala iskustva u izgradnji puteva. Prema podacima u APR-u, bila je registrovana za drumski prevoz robe. Četiri meseca kasnije preregistrovala se kao firma za izgradnju puteva i autoputeva. Dok se protiv Veselinovića u Srbiji vode sudski sporovi, na Kosovu je pre četiri godine raspisan nalog za hapšenje. Inače, pre dve godine, zbog pokušaja ubistva i nezakonitog nošenja oružja, uhapšen je i brat Zvonka Veselinovića – Žarko. Veselinović je inače jedan od najvernijih saradnika Aleksandra Vučića iz senke. Pročitaj: PROGOVORIO BIVŠI ČLAN SNS-a: Ovo su kriminalci iz Vučićeve i Nikolićeve senke (FOTO) Izvor: N1 / Teleprompter.rs
http://www.teleprompter.rs/vucicev-saradnik-na-poternici-euleksa-a-gradi-puteve-po-srbiji.html
Posao vredan 75 miliona dolara poveren konzorcijumu tri firme. Na čelu „Inkopa“ je čovek koji je
organizovao proteste na severu Kosova 2011.
BEOGRAD - Posao izgradnje auto-puta na Koridoru 11, vredan 75 miliona dolara, prošle godine je dodeljen konzorcijumu firmi koje gotovo da nisu imale iskustva u putarstvu, a na čelu jedne od njih je kontroverzni biznismen Zvonko Veselinović!
Kako piše magazin Njuzvik, „Energoprojekt niskogradnja“ je maja 2014. izgradnju deonice auto-puta koji povezuje Beograd i Crnu Goru dodelila konzorcijumu firmi „Nukleus“, C&LC i „Inkop“, ali dva od tri preduzeća pre toga nisu bila registrovana za izgradnju puteva.
Bavio se prevozom robe
U trenutku kad je konzorcijum potpisao milionski ugovor, „Inkop“ je bio registrovan za „drumski prevoz robe“, da bi se tek četiri meseca nakon dodeljivanja posla na koridoru preregistrovao u preduzeće za „izgradnju puteva i auto-puteva“. Formalni vlasnik ove firme je Dušica Maksimović, ali na čelu preduzeća je zapravo njen brat Zvonko Veselinović, biznismen sa severa Kosova. Javnosti je postao poznatiji nakon što se našao u grupi momaka koji su sprečavali Albance iz južnog dela Mitrovice da pređu u srpski deo grada. Bio je i jedan od organizatora postavljanja barikada 2011. na severu Kosmeta. Bio je blizak s prethodnom vlašću, a sad se dovodi u vezu i sa aktuelnom.
I druga firma iz konzorcijuma - „Nukleus“ - takođe se zvanično nije bavila gradnjom puteva, nego „trgovinom na veliko“. No, kao i „Inkop“, četiri meseca nakon dobijanja posla na Koridoru 11 firma se preregistrovala za „izgradnju puteva i auto-puteva“.
Izbegnute procedure
Za gradnju puteva jedino je bio registrovan C&LC, te je na osnovu toga konzorcijum na kraju i dobio posao. Ali, ni iskustvo ove firme nije veliko, jer se za izgradnju puteva registrovala tek krajem 2013. Pre toga bavila se „prevozom robe“.
Zanimljivo je da je „Niskogradnja“ posao na Koridoru 11 dodelila konzorcijumu bez sprovođenja uobičajenih procedura za javne tendere. To nije kršenje srpskih propisa, ali je upitno imajući u vidu da je od tri firme samo jedna imala iskustvo u gradnji puteva.
http://www.teleprompter.rs/vucicev-saradnik-na-poternici-euleksa-a-gradi-puteve-po-srbiji.html
Zvonko Veselinović od vođe s barikada do kralja drumova!
Posao vredan 75 miliona dolara poveren konzorcijumu tri firme. Na čelu „Inkopa“ je čovek koji je
organizovao proteste na severu Kosova 2011.
BEOGRAD - Posao izgradnje auto-puta na Koridoru 11, vredan 75 miliona dolara, prošle godine je dodeljen konzorcijumu firmi koje gotovo da nisu imale iskustva u putarstvu, a na čelu jedne od njih je kontroverzni biznismen Zvonko Veselinović!
Kako piše magazin Njuzvik, „Energoprojekt niskogradnja“ je maja 2014. izgradnju deonice auto-puta koji povezuje Beograd i Crnu Goru dodelila konzorcijumu firmi „Nukleus“, C&LC i „Inkop“, ali dva od tri preduzeća pre toga nisu bila registrovana za izgradnju puteva.
Bavio se prevozom robe
U trenutku kad je konzorcijum potpisao milionski ugovor, „Inkop“ je bio registrovan za „drumski prevoz robe“, da bi se tek četiri meseca nakon dodeljivanja posla na koridoru preregistrovao u preduzeće za „izgradnju puteva i auto-puteva“. Formalni vlasnik ove firme je Dušica Maksimović, ali na čelu preduzeća je zapravo njen brat Zvonko Veselinović, biznismen sa severa Kosova. Javnosti je postao poznatiji nakon što se našao u grupi momaka koji su sprečavali Albance iz južnog dela Mitrovice da pređu u srpski deo grada. Bio je i jedan od organizatora postavljanja barikada 2011. na severu Kosmeta. Bio je blizak s prethodnom vlašću, a sad se dovodi u vezu i sa aktuelnom.
I druga firma iz konzorcijuma - „Nukleus“ - takođe se zvanično nije bavila gradnjom puteva, nego „trgovinom na veliko“. No, kao i „Inkop“, četiri meseca nakon dobijanja posla na Koridoru 11 firma se preregistrovala za „izgradnju puteva i auto-puteva“.
Izbegnute procedure
Za gradnju puteva jedino je bio registrovan C&LC, te je na osnovu toga konzorcijum na kraju i dobio posao. Ali, ni iskustvo ove firme nije veliko, jer se za izgradnju puteva registrovala tek krajem 2013. Pre toga bavila se „prevozom robe“.
Zanimljivo je da je „Niskogradnja“ posao na Koridoru 11 dodelila konzorcijumu bez sprovođenja uobičajenih procedura za javne tendere. To nije kršenje srpskih propisa, ali je upitno imajući u vidu da je od tri firme samo jedna imala iskustvo u gradnji puteva.
Sindikat putara
NIŠTA NAS NE IZNENAĐUJE
Sonja Vukanović, predsednica Samostalnog sindikata putara, kaže za Kurir da je ne iznenađuje činjenica da su izgradnju puta dobile firme koje nisu imale nikakvo iskustvo u tom poslu.
- U Srbiji me više ništa ne iznenađuje. Postoji veliki broj firmi registrovanih za gradnju puteva a da nemaju nijednog zaposlenog, kao i firmi koje su se juče registrovale a već danas im je dodeljen veliki posao.
NIŠTA NAS NE IZNENAĐUJE
Sonja Vukanović, predsednica Samostalnog sindikata putara, kaže za Kurir da je ne iznenađuje činjenica da su izgradnju puta dobile firme koje nisu imale nikakvo iskustvo u tom poslu.
- U Srbiji me više ništa ne iznenađuje. Postoji veliki broj firmi registrovanih za gradnju puteva a da nemaju nijednog zaposlenog, kao i firmi koje su se juče registrovale a već danas im je dodeljen veliki posao.
Činjenice
KORIDOR 11
- Izgradnja Koridora 11 finansira se od kredita Uvozno-izvozne banke Kine
- Gradi ga kineska firma „Šandung“
- „Šandung“ je u maju 2013. o izgradnji deonice puta potpisao ugovor s Ministarstvom građevine i „Koridorima“
- „Koridori“ su angažovali „Niskogradnju“ kao podizvođača
- „Niskogradnja“ je zatim izabrala konzorcijum firmi „Nukleus“, C&LC i „Inkop“ da uradi deo radova
- Deonica je duga 24 kilometra, a posao vredan 75 miliona dolara
- Toliko iznosi budžet za godišnje održavanje celokupne putne mreže Srbije
http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/njuzvik-otkriva-zvonko-veselinovic-od-vode-s-barikada-do-kralja-drumova-clanak-1813047
KORIDOR 11
- Izgradnja Koridora 11 finansira se od kredita Uvozno-izvozne banke Kine
- Gradi ga kineska firma „Šandung“
- „Šandung“ je u maju 2013. o izgradnji deonice puta potpisao ugovor s Ministarstvom građevine i „Koridorima“
- „Koridori“ su angažovali „Niskogradnju“ kao podizvođača
- „Niskogradnja“ je zatim izabrala konzorcijum firmi „Nukleus“, C&LC i „Inkop“ da uradi deo radova
- Deonica je duga 24 kilometra, a posao vredan 75 miliona dolara
- Toliko iznosi budžet za godišnje održavanje celokupne putne mreže Srbije
http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/njuzvik-otkriva-zvonko-veselinovic-od-vode-s-barikada-do-kralja-drumova-clanak-1813047
1 коментар:
Nista mu nije bolja ni supruga Ljiljana Bozovic.
Prica se da u Beogradu drze splav.
Постави коментар