среда, 10. јун 2015.

Loši trendovi u medijskoj sferi

U Srbiji se određeni mediji pretvaraju u centre partijskog propagandnog delovanja, a nema institucija koje se smatraju odgovornim da na to reaguju, izjavila je danas savetnica u Institutu društvenih nauka u Srbiji Jovanka Matić
"Problem je što nemamo zakonsku definiciju šta je to pluralizam u informisanju i koje institucije treba da se bave zaštitom pluralizma", rekla je Matić na skupu o slobodi proizvodnje i distribucije mdijskog sadržaja u Srbiji.

Direktor Ipsos stratedžik marketinga Srđan Bogosavljević izjavio je da su trendovi u medijskoj sferi veoma loši.

"Pada gledanost nacionalnih televizija, slušanost nacionalnih radio stanica i čitanost štampanih medija. Televizijska gledanost je dramatično pala, a potpuni fenomen je emisija Parovi (na nacionalnoj Hepi televiziji) koja je napravila ogromnu gledanost", naveo je Bogosavljević, navodeći da je zastupnik Afričke šljive za Srbiju najveći oglašivač.

Kako je istakao, vesti nisu među najgledanijim emisijama kako je to bilo ranije već su među pet najgledanijih sadržaja, prema istraživanju te agencije, tri fudbalske utakmice, jedna košarkaška i jedna parada.

"Broj medija je enorman a para nema", rekao je Bogosavljević i ocenio da manje novca utiče na kvalitet što će rezultirati time da će jedan broj medija propasti.

Predsednik Upravnog odbora ABC Srbija Branislav Novčić rekao je da su 2011. godine u Srbiji izlazila 332 izdanja štampanih medija, a da je 2013. godine taj broj spao na ispod 250.

"Procene su da će jako mali broj štampanih izdanja opstati", istakao je on a kao glavni razlog naveo ekonomsku situaciju.

On je kazao da ne postoje jednaki tržišni uslovi za medije već "naši i njihovi", s tim da njihovi teško mogu da steknu novac sa tržišta.

http://www.akter.co.rs/27-drutvo/130429-loi-trendovi-u-medijskoj-sferi.html

Нема коментара: