петак, 5. јун 2015.

I naprednjaci da se ponašaju kao ja

Podneo sam ostavku jer ne želim da bilo kakva sumnja padne na mene. Agencija za borbu protiv korupcije odlučila je da sam kriv jer je nisam na vreme obavestio o mogućem sukobu interesa. To osećam kao nepravdu, s obzirom da je u pitanju državna fondacija u kojoj moja majka obavlja funkciju upravitelja. Postoji i upravni odbor koji kontroliše rad onako kako se to radi u državnim institucijama. Ta nepravda prema meni manje je bitna nego vladavina prava i želim da ovim činom, kao prvi funkcioner koji poštuje odluku Agencije, pokažem kako treba da se ponašaju političari, kaže za Danas Branimir Kuzmanović, u razgovoru povodom ostavke na mesto predsednika beogradske opštine Vračar.
Do razrešenja dolazi po preporuci Agencije za borbu protiv korupcije, koja je nedavno donela konačnu odluku da je Kuzmanović povredio zakon jer je kao predsednik opštine donosio odluke o izboru projekata Fondacije za talente Opštine Vračar kojom upravlja njegova majka Verica Brančić.


 Zar ste zaista verovali da će vas većina Skupštine Vračara, s najviše odbornika DS, razrešiti?- Odbornici su imali priliku da vide da smo mi osnivači te fondacije. Opština Vračar je mogla da prenese sredstva i na druge načine fondaciji. Ali smo želeli da sve bude transparentno, da fondacija učestvuje na konkursima, da izveštaji o potrošenim sredstvima budu predati Opštini i da svaki odbornik vidi da nijedan dinar nije otišao mojoj majci nego đacima Vračara.
 Kako te činjenice ne vide odbornici koji podržavaju preporuku Agencije?- Ti odbornici bi, pre svega, trebalo da vide zašto ministar odbrane Bratislav Gašić i ministar pravde Nikola Selaković ne podnose ostavke jer imaju podjednake prekršaje zakona kao ja. Nažalost, postupci se ne vode istom brzinom kao za demokrate.
 Koji zaključak građani da izvedu iz odbijanja Skupštine opštine da posluša preporuku nezavisnog regulatornog tela?- Odbornici su bili obavešteni o tome da moja majka upravlja državnom fondacijom i sprovodi odluke UO. Verujem da su zbog toga tako glasali.
 Čini se da je sve izrežirano da podnošenjem ostavke ispadnete moralni pobednik?- Više bih voleo da nisam morao da podnesem ostavku. Tri puta sam biran za predsednika opštine Vračar i tri puta smo pobedili na izborima. Čak i 2014. kada je baronisanje po Srbiji dobilo maha i kad je SNS dobijao i više od 50 odsto u drugim opštinama. Smatram da je mnogo važnije za društvo da počnemo da se ponašamo u skladu sa evropskim normama, i ako vi to vidite kao trik, onda je to za mene jako čudno.
Kako je moguće da jedan demokrata vladavinu prava vidi drugačije od drugih demokrata na Vračaru?- Predložiću da Glavni odbor DS donese odluku da se ubuduće poštuju odluke Agencije i da se svi ponašaju kao ja kad god Agencija utvrdi da čak i kada izgleda da postoji sukob interesa. Nadam se da će se posle toga isto ponašati i funkcioneri drugih stranaka, pre svega SNS.
 Jako ste kivni na Agenciju. Zašto?- Smatram da je mogla da dostavi funkcionerima jasno naznačeno, sa primerima, šta su sve moguće situacije za sukob interesa. To bi bilo dovoljno da se ovakve stvari ne dešavaju. Da je bila u pitanju privatna firma ili NVO, svakako bih obavestio i Agenciju i Skupštinu opštine. Ali mislio sam da pošto je u pitanju državna institucija, nema potrebe za tim, jer je finansiranje fondacije bilo transparentno.
Da li ste se o ostavci konsultovali sa predsednikom stranke Bojanom Pajtićem?- Najavio sam predsedniku i on se složio. Rekao je da je to način na koji DS treba da pokaže da je spremna na promene.


Opet ćemo pobediti na Vračaru

Koliko je realno da DS ponovo osvoji vlast na Vračaru?- Sigurno ćemo pobediti.
Zašto ste tako sigurni?- Ubeđen sam jer se cene načini na koji smo se ophodili prema budžetu gradske opštine. Opština ima 30 odsto manje zaposlenih nego kada sam postao predsednik. To su ogromne uštede budžeta. Radimo sa 125 zaposlenih, dok Rakovica ima 320, a isti je broj stanovnika. Podsticali smo znanje, radili na fasadama, zajedno sa građanima ulagali u parkove, brinuli o osobama sa invaliditetom i svima kojima je briga potrebna. To su sve razlozi zašto građani veruju demokratama na Vračaru.

Možda se ponovo kandidujem
Koju funkciju ćete obavljati posle ostavke. Bićete samo odbornik?- Predsednik ima pravo da dobije mandat nazad i biću odbornik. Žalio sam se Upravnom sudu zbog odluke Agencije. Videćemo kako će to da se završi. Posle, možda mogu da preuzmem i neku drugu funkciju. Nastaviću da se borim za politiku koja je dosad sprovođena na Vračaru. Novi predsednik opštine biće moja zamenica Tijana Blagojević. Tu sam da pomognem do sledećih izbora. A možda se i kandidujem ponovo na narednim izborima.

http://www.danas.rs/danasrs/politika/branimir_kuzmanovic_i_naprednjaci_da_se_ponasaju_kao_ja.56.html?news_id=302798

Нема коментара: