недеља, 19. април 2015.

Pronaći nestale milione

NOVO rukovodstvo “Železnica Srbije” podržava sve aktivnosti nadležnih na utvrđivanju zakonitosti rada ovog preduzeća i pruža punu podršku Savetu za borbu protiv korupcije, kaže Miroslav Stojčić, generalni direktor srpskih železnica, povodom izveštaja Saveta o šteti od 65 miliona evra na remontima vagona.
- Na zahtev Saveta, krajem januara, novoimenovano poslovodstvo dostavilo je informaciju o stanju šinskih vozila u periodu od 2007. do 2014. godine - navodi Stojčić. - Uvereni smo da će na osnovu činjenica i raspoložive dokumentacije u kratkom roku biti utvrđeno da li je u remontima bilo zloupotreba. Mora se imati u vidu da je reč o izuzetno obimnoj i složenoj dokumentaciji, kao i da je u ovim poslovima bio veliki broj učesnika. Nijednu od odluka o remontu voznih sredstava železnica nije samostalno donosila, već na osnovu zaključaka Vlade Srbije. Program remonta, uključujući spisak remontera, vrstu i broj voznih sredstava koje treba remontovati, kao i iznos novca svojim zaključkom utvrđivala je Vlada i taj zaključak bio je obavezujući za sve. Samim tim, ni ugovori sa remonterima nisu mogli biti potpisani bez saglasnosti države, jer je naše poslovanje definisano Programom poslovanja i državnim budžetom, uz saglasnost Vlade i Skupštine Srbije.
Stojčić tvrdi da sredstva koja su na ovaj način bila izdvajana za remont voznih sredstava nisu bila dovoljna za ozbiljniju obnovu kolskog parka železnice. Naime, samo da bi se broj teretnih vagona u saobraćaju očuvao na postojećem nivou od oko četiri hiljade, neophodno je godišnje remontovati između 800 i hiljadu teretnih vagona. “Železnice Srbije” su proteklih godina redovno informisale nadležne da se ugovoreni poslovi remonta ne realizuju kako je planirano, o tome je bilo reči i na većem broju sastanaka sa predstavnicima remontnih preduzeća. Jedan broj voznih sredstava i danas se nalazi kod remontera sa neizvesnim rokovima završetka popravke.
Činjenica je da je srpska vagonogradnja nekada bila vodeća u regionu, ali se proteklih decenija suočila uglavnom sa neuspešnim privatizacijama, štrajkovima i obustavama proizvodnje. Najveće posledice od svega toga danas trpe upravo “Železnice Srbije”.

POREZI

ŠTO se tiče poreskih obaveza koje remonteri nisu izmirivali prema državi, iako su uredno naplaćivali svoje usluge, “Železnice Srbije” niti su to mogle znati, niti uticati na to, kaže Miroslav Stojčić.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ekonomija/aktuelno.239.html:543997-Miroslav-Stojcic-Pronaci-nestale-milione

Нема коментара: