уторак, 2. децембар 2014.

Reklamiraju nas kao “kvalitetnu i jeftinu radnu snagu”

Da li ste znali da se na američkom “CNN International” kablovskom kanalu emituje reklama koja se najverovatnije finansira iz budžeta, a u kojoj se građani Srbije predstavljaju kao jeftina radna snaga?

Investiraj u Srbiju – visoko kvalitetna i jeftina radna snaga Naime, od nedavno se na “CNN International” kanalu emituje reklama preko koje se pozivaju strani investitori da ulažu u Srbiju.

Kao pogodnosi, autori reklame navode da se u Srbiji može pronaći “visoko kvalifikovana i jeftina radna snaga“. Ova reklama nosi više značenja, ali paradoksalno je to što građani Srbije grcaju zbog smanjenja plata i penzija, kao i zbog visokih poreza, akciza i tako dalje, a kao zahvalnicu od naše sumanute vlade dobili smo šamar da smo “kvalitetni i jeftini”. Interesantno je to što javnost u Srbiji niko nije obavestio da se ovakva kampanja o radnicima iz Srbije vodi preko međunarodnih medija.

Takođe, nije jasno iz kojih sredstava se finansira ova reklama i koliko nas tačno košta, imajući na umu to da moramo da uštedimo svaki dinar jer bismo za koju godinu bankrotirali. Pisali smo Vladi, kabinetu Aleksandra Vučića i Agenciji za strana ulaganja i promociju izvoza, ali u toku današnjeg dana nismo dobili odgovor. Odgovor će biti objavljen ukoliko ga dobijemo.

Pošto je očito da gradimo “prijateljske” odnose i sa CNN-om, ne bi bilo zgoreg da nam Aleksandar Vučić saopšti koliko su koštala njegova dva gostovanja na CNN, naročito ono tokom predizborne kampanje, i jedno gostovanje na američkoj CNBC televiziji.

Ovo nagoveštavamo jer je Vučić u svakom svom izlaganju na CNN-u pozivao strance da investiraju. Bilo je očito da je reč o marketinškim razgovorima jer novinari te medijske kuće Vučiću nisu postavili nijedno škakljivo pitanje niti su ga prekidali, po čemu su novinari CNN inače poznati.

Okvirno kretanje cena na CNN-u

Podsetimo da se Srbija 2006. godine reklamirala na CNN-u. Reklama se odnosila na promociju i brendiranje srpskog turizma. Tadašnji ministar turizma Bojan Dimitrijević rekao je da se spot od 40 sekundi i 500 prikazivanja finansirao iz Nacionalnog investicionog plana.

Za brendiranje Srbije tada je bilo namenjeno pet miliona dinara, a prema njegovim rečima, sav iznos nije bio namenjen za reklamu na CNN-u.

Nisu objavljeni tačni podaci o troškovima kampanji na CNN-u, ali su mediji preneli da je to bila “najpovoljnija ponuda u regionu”.

Podsetimo još da je Kosovo, nakon proglašenja nezavisnosti, preko CNN započelo kampanju za privlačenje stranih investitora. Prema pisanju medija, kosovska vlada je tu reklamu tada platila milion evra.


http://www.teleprompter.rs/srbija-placa-reklamu-na-cnn-u-reklamiraju-nas-kao-kvalitetnu-jeftinu-radnu-snagu.html

Нема коментара: