Ugovor o finansiranju izgradnje auto-puta potpisan sa kompanijama na crnoj listi Svetske banke. Ministar Brajović: To ne treba da nas brine, nema dokaza da je bilo mita i korupcije
PODGORICA - Tek što je stavljen potpis na ugovor o finansiranju i izgradnji deonica auto-puta Bar - Boljare (Smokovac - Mateševo dužine 38 kilometara) između Vlade Crne Gore i kineske Eksim banke vredan 689 milona evra (uz pride crnogorskih 120 miliona), državu su ovih dana žestoko zapljusnule negativne reakcije iz nevladinog sektora i opozicionih partija. U međuvremenu se pojavila informacija da se kineske kompanije (CCCC i CRBC) nalaze na crnoj listi Svetske banke!
To je tačno, ali to ne treba da nas brine, jer smo sa njima sklopili dobar posao! Da li su mitom i korupcijom dobijali poslove, koliko sam shvatio nije dokazano, izjavio je Ivan Brajović, ministar saobraćaja, koji je jedan od potpisnika ugovora sa Kinezima. - Matična kompanija je uputila zahtev SB da im dostave dokaze o toj umešanosti, dobili su informaciju da nikad konkretne dokaze za to nisu imali. Dali su mi papire kojima dokazuju da rade sa Svetskom bankom na nekim projektima.
Predsednik skupštinskog Odbora za ekonomiju Aleksandar Damjanović (SNP) ima ozbiljne rezerve u odnosu na ovaj poslovni aranžman.
- Vest da su ugovoreni izvođači na crnoj listi SB nije dobra. Ja sam još u februaru u Svetskoj banci u Vašingtonu imao priliku da od njihovih predstavnika čujem određene rezerve prema tom projektu, upozorava Damjanović.
Sumnje u isplativost ovog posla koji ukupno premašuje dve milijarde evra ima i Forum 2010, koji je pozvao poslanike državnog parlamenta da pre donošenja odluke o gradnji prioritetne deonice ove saobraćajnice dostave na uvid celokupnu dokumentaciju o ovom poslu i pokrene javnu debatu o razvojnim prioritetima Crne Gore. „Forumaši“ upozoravaju da se izvršna vlast ne obazire na javne pozive da učini transparentnim proces ugovoranja izgradnje dela saobraćajnice, koja, kako procenjuju, sa svim troškovima otplate zajmova i kamata treba da košta poreske obveznike oko milijardu evra!
- Time je grubo narušen pravni poredak Crne Gore koji obavezuje Vladu da javnosti predoči sve tehničke, ekonomske, finansijske, pravne i ekološke podatke o ovom projektu i sve nacrte ugovora koji se povodom njega sklapaju, i da građanima omogući da se o njemu izjasne na javnoj raspravi. Posebno zabrinjava što vladajuća koalicija obmanjuje javnost da će nakon 38 kilometara puta od Smokovca do Mateševa odmah pristupiti gradnji čitavog auto-puta od Bara do Boljara i time integrisati jug i sever Crne Gore. Vlada, međutim, nije pružila dokaze da poseduje finansijski kapacitet za tako krupan poduhvat, na što ukazuju analize uglednih međunarodnih finansijskih institucija, pa je jasno da se u dugom vremenskom periodu nakon ove deonice neće moći graditi auto-put prema Srbiji.
Cela ova priča naći će se pred poslanicima državne skupštine koji će odlučiti da li će posao veka početi na proleće naredne godine. Zanimljivo je da bi se prvi metri auto-puta kopali na 63 metra nadmorske visine, a kraj na Mateševu na 1.100 metara. Poznata je trasa od Smokovca preko Gornjih Mrka, preko Moračice, tunela Klopot, Pelevog brijega, tunelom Vjeternik, Mala trava, Uvac, leva obala Tare do Mateševa. Predviđeno je da put broji 18 tunela i 13 mostova, među kojima su najzahtevniji most na Moračici (dužine jedan kilometar) naslonjen na stubovima visine 180 metara i tunel Vjeternik koji će biti dugačak tri kilometra....
UPOZORENjE
Svetska banka je upozorila Crnu Goru da zbog preteranih troškova izgradnje auto-puta Bar - Boljare i stalne podrške aluminijumskoj industriji, Podgorica neće moći da ostvari projekte u vezi sa održavanjem, odnosno smanjenjem javnog duga koji iznosi 51 odsto BDP.
http://www.novosti.rs/vesti/planeta.299.html:518539-Podgorica-Senke-na-posao-izgradnje-autoputa
PODGORICA - Tek što je stavljen potpis na ugovor o finansiranju i izgradnji deonica auto-puta Bar - Boljare (Smokovac - Mateševo dužine 38 kilometara) između Vlade Crne Gore i kineske Eksim banke vredan 689 milona evra (uz pride crnogorskih 120 miliona), državu su ovih dana žestoko zapljusnule negativne reakcije iz nevladinog sektora i opozicionih partija. U međuvremenu se pojavila informacija da se kineske kompanije (CCCC i CRBC) nalaze na crnoj listi Svetske banke!
To je tačno, ali to ne treba da nas brine, jer smo sa njima sklopili dobar posao! Da li su mitom i korupcijom dobijali poslove, koliko sam shvatio nije dokazano, izjavio je Ivan Brajović, ministar saobraćaja, koji je jedan od potpisnika ugovora sa Kinezima. - Matična kompanija je uputila zahtev SB da im dostave dokaze o toj umešanosti, dobili su informaciju da nikad konkretne dokaze za to nisu imali. Dali su mi papire kojima dokazuju da rade sa Svetskom bankom na nekim projektima.
Predsednik skupštinskog Odbora za ekonomiju Aleksandar Damjanović (SNP) ima ozbiljne rezerve u odnosu na ovaj poslovni aranžman.
- Vest da su ugovoreni izvođači na crnoj listi SB nije dobra. Ja sam još u februaru u Svetskoj banci u Vašingtonu imao priliku da od njihovih predstavnika čujem određene rezerve prema tom projektu, upozorava Damjanović.
“SLEPO CREVO“ - Vlada Crne Gore je prihvatila jurisdikciju sudova u Pekingu u slučaju sporova oko izgradnje 30 kilometara „slepog creva“, napisao je lider PzP Nebojša Medojević na svom tviter-nalogu. - Nije problem da se država odbrani kada je napada neko spolja. Muka je kada vlada napadne državu iznutra. Zadužujemo svoje unuke - napisao je Medojević kritikujući najavljenu izgradnju auto-puta.
- Time je grubo narušen pravni poredak Crne Gore koji obavezuje Vladu da javnosti predoči sve tehničke, ekonomske, finansijske, pravne i ekološke podatke o ovom projektu i sve nacrte ugovora koji se povodom njega sklapaju, i da građanima omogući da se o njemu izjasne na javnoj raspravi. Posebno zabrinjava što vladajuća koalicija obmanjuje javnost da će nakon 38 kilometara puta od Smokovca do Mateševa odmah pristupiti gradnji čitavog auto-puta od Bara do Boljara i time integrisati jug i sever Crne Gore. Vlada, međutim, nije pružila dokaze da poseduje finansijski kapacitet za tako krupan poduhvat, na što ukazuju analize uglednih međunarodnih finansijskih institucija, pa je jasno da se u dugom vremenskom periodu nakon ove deonice neće moći graditi auto-put prema Srbiji.
Cela ova priča naći će se pred poslanicima državne skupštine koji će odlučiti da li će posao veka početi na proleće naredne godine. Zanimljivo je da bi se prvi metri auto-puta kopali na 63 metra nadmorske visine, a kraj na Mateševu na 1.100 metara. Poznata je trasa od Smokovca preko Gornjih Mrka, preko Moračice, tunela Klopot, Pelevog brijega, tunelom Vjeternik, Mala trava, Uvac, leva obala Tare do Mateševa. Predviđeno je da put broji 18 tunela i 13 mostova, među kojima su najzahtevniji most na Moračici (dužine jedan kilometar) naslonjen na stubovima visine 180 metara i tunel Vjeternik koji će biti dugačak tri kilometra....
UPOZORENjE
Svetska banka je upozorila Crnu Goru da zbog preteranih troškova izgradnje auto-puta Bar - Boljare i stalne podrške aluminijumskoj industriji, Podgorica neće moći da ostvari projekte u vezi sa održavanjem, odnosno smanjenjem javnog duga koji iznosi 51 odsto BDP.
http://www.novosti.rs/vesti/planeta.299.html:518539-Podgorica-Senke-na-posao-izgradnje-autoputa
Нема коментара:
Постави коментар