Izbori u Majdanpeku ponovo otvorili pitanje granica partijske agitacije. Propisi nisu utvrdili "među" između davanja mita i simboličnih poklona
PONUDA na lokalnim izborima u Srbiji tradicionalno je bolja nego na pijaci - poslednjih godina stranke su za glasove nudile ulje, šećer, brašno, kobasice, pa čak i kokoške i jaja. Poslednji primer dali su naprednjaci koji su u Majdanpeku, kako ih optužuju, organizovali besplatne lekarske preglede i delili školski pribor.
PONUDA na lokalnim izborima u Srbiji tradicionalno je bolja nego na pijaci - poslednjih godina stranke su za glasove nudile ulje, šećer, brašno, kobasice, pa čak i kokoške i jaja. Poslednji primer dali su naprednjaci koji su u Majdanpeku, kako ih optužuju, organizovali besplatne lekarske preglede i delili školski pribor.
Agencija za borbu protiv korupcije reagovala je saopštenjem u kojem je podsetila da političkim strankama u toku kampanje nije dozvoljeno trošenje novca na nepolitičke aktivnosti, kao i korišćenje medicinske opreme u vlasništvu javnih zdravstvenih ustanova u svrhu kampanje. Slični "pokloni", međutim, već godinama su ustaljena praksa, posebno na lokalnim izborima u siromašnim sredinama.
Prošle godine stranke su se međusobno optuživale da su birače stimulisali "propagandnim materijalom" u vidu kobasica (Vrbas), naočara (Kovin), bežičnih telefona (Zemun), ulja, brašna, šećera (širom Vojvodine)... Naprednjaci su tada tvrdili da predstavnici LDP u Kostolcu glasačima poklanjaju jaja i živinu.
U optužbama se čuje da se neretko desi da, u zamenu za glas, u biračke džepove "zaluta" i poneka hiljadarka. U kampanji 2012. godine pojavili su se i snimci na kojima navodno predstavnici Romske demokratske stranke novcem plaćaju glasove.
Nemanja Nenadić, izvršni direktor "Transparentnosti Srbija", kaže da zakon jasno određuje da je kupovina glasova, bilo novcem ili poklonima, krivično delo:
- Problem je međutim, što poslednjih godina, osim onog slučaja u Novom Sadu, nije pokrenut nijedan postupak zbog kupovine glasova. Neophodno je, takođe, da se preciznije utvrdi granica - šta je dozvoljeno poklanjati u kampanjama, a gde počinje podmićivanje. U redu je deliti upaljače, olovke i sličan propagandni materijal, ali druga je stvar ako neko poklanja robu koja ima materijalnu vrednost za glasače.
SPORNE I HUMANITARNE AKCIJE
NENADIĆ smatra da bi zakon trebalo jasnije da istakne da političke partije ne smeju u kampanji da organizju humanitarne akcije:
- Takvo tumačenje moguće je i na osnovu važećih propisa, ali to treba nedvosmisleno da se istakne. Drugo važno pitanje jeste i da li stranke za te humanitarne aktivnosti koriste javne institucije.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/politika/aktuelno.289.html:508515-Glasove-kupuju-i--kobasicama
Нема коментара:
Постави коментар