петак, 15. август 2014.

ŠTEDI SE: Vučić kupuje lajkove preko Fejsbuk reklama

Zvanična Fejsbuk stranica premijera Srbije, Aleksandra Vučića, pokrenula je marketinšku kampanju preko društvene mreže Fejsbuk. Cilj kampanje: da se kupi što više lajkova. Toliko o merama štednje. 


Predizborna kampanja nije u toku. Zvanična stranica premijera Srbije ima više od 102.000 fanova, odnosno, ‘lajkova’. Koji je onda smisao da Aleksandar Vučič, Srpska napredna stranka ili Vlada Srbije (nije jasno ko plaća) izdvaja novac za kupovinu lajkova?

U periodu kada je najpotrebnije da se racionalno troši novac, premijer Srbije kupuje lajkove preko Fejsbuka. Već ima više od 102.000 lajkova na toj društvenoj mreži. Šta će mu više? Verovatno se takmiči sa Borisom Tadićem koji ima oko 125.000 lajkova, Tomislavom Nikolićem koji ima više od 129.000 lajkova ili možda Jelenom Karleušom koja ima više od 662.000 lajkova.
Kako funkcioniše oglašavanje preko Fejsbuka?

Svako ko ima ‘lajk stranicu’ na Fejsbuku može da plati toj društvenoj mreži da se reklamira.
Cena jednog klika ne može biti manja od jednog centa. Međutim, u zavisnosti od konkurencije, cena jednog lajka ili klika se povećava.

Sve reklame se targetiraju prema ciljnoj grupi koju sami određujete. Prema Fejsbuk statistici koja se koristi prilikom odabira ciljne grupe, u Srbiji ima oko 3,8 miliona Fejsbuk profila.
Svaki oglašivač, u ovom slučaju Aleksandar Vučić, može da odabere svoju ciljnu grupu na osnovu godina starosti, pola, mesta stanovanja i ostalih interesovanja.

Imajući u vidu to da je gotovo nemoguće prikupiti 3,8 miliona lajkova u Srbiji, cilju grupu je potrebno targetirati, odnosno, bliže definisati.

Tako, na primer, Aleksandar Vučić može da se reklamira kod muškaraca starosti od 25 do 32 godine koji žive u Beogradu, Novom Sadu i Loznici, koji imaju samo srednje obrazovanje i koji su lajkovake “Volim Cecu” i “Volim da čitam stripove”.

Na taj način se sužava publika, odnosno, targetira ciljna grupa i uvećava se šansa da se dobije što više lajkova.

Na ovaj vid oglašavanja se mogu potrošiti stotine i stotine evra, pa čak i hiljade sve dok Vučić, na primer, ne dostigne cilj od 150.000 lajkova.

Nije jasno iz kojih novčanih sredstava se finansira ova marketinška kampanja. Bilo da je finansira Vučić iz svog džepa (malo verovatno), njegova Srpska napredna stranka ili Vlada Srbije, svakako se troši novac građana Srbije. Stranka dobija novac iz budžeta za finansiranje redovnog rada, a Vlada Srbije ima mogućnost da troši budžetska sredstva na oglašavanje.

Neko vreme pratite skok broja lajkova na Vučićevoj Fejsbuk stranici i saznaćete koji mu je broj bio cilj. Takođe, ako vam na ‘zidu’ iskoči Vučićeva reklama, znajte da vas je on targetirao na osnovu podataka koje ste dali Fejsbuku.

Da li je u ovom trenutku zaista neophodno da Aleksandar Vučić dobije što više lajkova?

http://www.teleprompter.rs/stedi-se-vucic-kupuje-lajkove-preko-fejsbuk-reklama.html

Нема коментара: