уторак, 26. август 2014.

Balkan Meka auto-mafije

Vozila, nestala u Zapadnoj Evropi, preplavila su Srbiju i okolne zemlje. Preprodaju „minije“,
„mercedese“, „audije“... U celoj akciji često učestvuju i vlasnici

SRBIJU, posebno Beograd, ali i gotovo sve zemlje Balkana zapljusnula su ukradena vozila iz Zapadne Evrope! Krade se i preprodaje sve - od, po zlu poznatog „mini-kantrimena“ kojim je, kako se sumnja, Marko Milićev na Brankovom mostu pokosio Luku Jovanovića, do najnovijih „folksvagena“ „audija“, „mercedesa“, „sitroena“... Na područje Balkana prebacuju se pojedinačno, a u ovom „biznisu“ vrlo često učestvuju i vlasnici samih automobila.

To u praksi izgleda tako da vlasnik proda svoje vozilo, novom gazdi da rezervni ključ i svu potrebnu dokumentaciju. Sledećeg dana, kada navodni „lopov“ stigne na krajnje odredište, prijaviljuje se krađa. Kako su novi automobili uglavnom kasko osigurani, istog momenta „ucveljeni“ građanin dobije nadoknadu, a osiguravajuća kuća je ta koja kreće u potragu za takvim vozilom.

- To je jedan od puteva kako na naše drumove stižu vozila - kaže za „Novosti“ Borislav Kovačević, načelnik službe za suzbijanje imovinskih delikata na motornim vozilima PU Beograd. - Ovde se takav automobil preproda ispod cene. Oni koji kupe takvo vozilo mogu da imaju velikih problema, kada se kola pronađu i utvrdi da je reč o vozilu za kojim traga Interpol.

I bez pomoći vlasnika, međutim, kradljivci su se toliko izveštili da do željenog modela stignu za samo nekoliko minuta. Gotovo da nema zaštite kada je reč o skupocenim automobilima.
- Uz pomoć alata turbo-dekoder očas posla otvore svaku bravu - opisuje Kovačević najnovije „trendove“ u krađi vozila. - Svako vozilo sa turbo-dekoderom može da se otključa i zaključa u roku od pet do 15 sekundi. Potom drugom alatkom, takzovanim zed-bulom, mogu da narežu svaki ključ i tako posle nekoliko minuta pokrenu ukradeni automobil. Da bi ga iz neke od zemalja Zapadne Evrope prebacili na željenu destinaciju u nekoj od država Balkana, često koriste lažne papire kao da je reč o rentakar vozilu.

Balkanska auto-mafija je najaktivnija kada su letnje gužve na granicama, tokom božićnih i uskršnjih praznika, velikih međunarodnih sportskih manifestacija... Kradljivcima je tada lakše da pređu granicu, gužve su velike, pa policija i carina retko gledaju šasiju motora, već se zadovoljavaju pregledom dokumentacije, koja je tako dobro falsifikovana da ne pobuđuje sumnju.

U ovom trenutku najviše kradenih vozila koja se voze kod nas stižu iz Austrije i Italije. Bez obzira na to gde su lopovskim rečnikom rečeno - „dignuta“, većina koristi falš italijansku dokumentaciju, kao i tablice. Ista je situacija, kako se sumnja, i sa „mini-kantrimenom“, koji je usmrtio Luku Jovanovića. Ukraden je u Beču, a ima italijanske registarske oznake.

Prema rečima Kovačevića, gotovo je nemoguće da ukradena vozila budu regularno registrovana u Beogradu i Srbiji. Ranije, u fazi prve registracije, mesečno bi policija otkrila od 20 do 50 takvih vozila. Otkako je na snagu stupio nov način registracije vozila - toga gotovo da nema.
Na teritoriji Beograda, kao najveće policijske uprave (pokriva i Lazarevac, Mladenovac, Obrenovac...), je prošlog meseca ukradeno 89 vozila, što je znatno manje nego ranijih meseci. Na udaru su svi automobili, posebno serije novih modela, osim japanskih i korejskih. Prijavljena je i krađa jednog traktora!

VEŠTI LOPOVI

* PREMA evropskim policijskim statistikama, najveštiji kradljivci vozila su Mađari, Poljaci, Bugari, građani Srbije i zemalja nekadašnjeg SSSR.

* Na Balkanu se vozi dosta ovakvih automobila, kao i na Bliskom istoku, gde su na ceni džipovi.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/hronika/aktuelno.291.html:507231-Balkan-Meka-auto-mafije

Нема коментара: