четвртак, 24. март 2016.

VUČIĆEV “SRPSKI TELEGRAF”: Vučić pokrenuo još jedne režimske novine pred izbore

Na kioscima širom Srbije pojavile su se nove novine pod nazivom “Srpski telegraf”. Sudeći po oglašivačima, reč je o još jednim režimskim novinama. 
Opšte je poznato da izborni ciklusi gase i pokraću novine u Srbiji. “Press” je ugašen posle izbora 2012. godine kada je zvanično otkriveno da su iza njih stajali Dragan Đilas i Miroslav Mišković.
Novinari “Pressa” pokrenuli su munjevitom brzinom “Naše novine”, koje su po uređivačkoj politici bile izuzetno naklonjene Vučiću.
Vučićeva udarna medijska pesnica “Informer” startovao je nekoliko meseci posle izbora 2012. godine, a “Naše novine” ugašene su nekoliko meseci pre raspisivanja vanrednih izbora zbog izuzetno loše prodaje tiraža.
U toku predizborne kampanje pokrenut je novi list – “Srpski telegraf”.
Kako se navodi, iza tog lista stoji redakcija od oko 80 ljudi koju su formirali bivši urednici i direktori “Kurira” – Saša Milovanović i Milan Lađević. Oni su napustili “Kurir” nakon što je Aleksandar Rodić doživeo neviđeni debakl sa pokušajem da “Kurir” privremeno predstavi kao opozicioni list u cilju preuzimanja “Politike” i “Večernjih novosti”.
Bivši glavni urednik “Kurira” i glavni urednik “Srpskog telegrafa”, Milan Lađević, rekao je, gostujući na TV N1, da “Srpski telegraf” nisu ni režimske, ni opozicione novine.
– Nezavisni smo od svih. Neće biti zaštićen ni Vučić, ni Pajtić, niti iko ko krši zakon. Trudićemo se da budemo normalni, rekao je Lađević.
Vučićev “Srpski telegraf” izdaje firma “Medijska mreža doo” čiji su vlasnici Milan Lađević, Lazar Simić, Saša Milovanović, Ljubomir Dabović.
Sedište firme je na Trgu Nikole Pašića 7 u Beogradu i to u istoj zgradu u kojoj se nalazi redakcija lista “Sport” i “Moja TV”, koja je morala da se iseli zbog prodaje i neizmirenih dugova na ime zakupa prostora.
“Sport” je u vlasništvu kriminalca Saše Mirkovića, a “Moju TV” nedavno je prodao za jedan dinar Milinku Isakoviću.
Milinko Isaković je državni haker koji ruši i hakuje sajtove po Vučićevom nalogu.

Lađević kaže da u pokretanje “Srpskog telegrafa” nisu uloženi milioni i trilioni, navodeći da su ljudi koji su upisani kao vlasnici firme uložili svoj novac.
Odakle bivšim urednicima, direktorima i novinarima “Kurira” toliki novac nikome nije jasno, uzimajući u obzir da je izdavanje novina izuzetno skup posao.
Lađević ima odgovor i na to pitanje:
“Moguće je finansirati novine od marketinga.”
Tako je. Moguće je finansirati novine od marketinga, ali ne u Srbiji. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je danas izašao prvi broj “Srpskog telegrafa”, postavlja se pitanje ko se to sve reklamira u novinama koje imaju uticaj na javno mnjenje ravan nuli?
U prvom broju “Srpskog telegrafa” nalaze se sledeći oglašivači: Demokratska stranka, Erste banka, Maxi, Rajfajzen banka, Dunav osiguranje, AIK banka Miodraga Kostića, Telenor, Knez petrol, Džon Nezbit univerzitet, Građevinska direkcija Srbije, Simpo, Mlekara Subotica, JAT tehnika, Air Serbia, Zlatiborac, Radio S, MTS, Zaječarsko pivo.
Oglašivače možemo svrstati u dve grupe – privatni oglašivači i državni oglašivači. Obe ove grupe povezane su direktno sa Vučićem i njegovom medijsko-političkom klikom.
Kako su odbegli urednici i direktori iz “Kurira” ubedili Air Serbia, JAT tehnika, MTS, Građevinsku direkciju Srbije, Simpo i Dunav osiguranje da se reklamiraju u njihovim tek pokrenutim novinama?
Kristalno je jasno ko kontroliše državne oglašivače. Podsetimo da su MTS i Air Serbia (po naređenju Siniše Malog) stopirali oglase u “Kuriru” kada je Aleksandar Rodić odlučio da se privremeno okrene protiv Vučića.
S druge strane, za privatne oglašivače kao što su Erste banka, Knez petroil i AIK Banka, pobrinuo se Vučićev saradnik Goran Veselinović koji preko svoj marketing agencije “Right” drži kontrolu nad tržištem oglašavanja u Srbiji.
Čak je i američki Stejt department u svom izveštaju o Srbiji za 2014. godinu napisao da marketing agencije imaju ogroman uticaj na uređivačku politiku medija, a Lađević je, dok je bio urednik “Kurira”, pisao da Vučić preko Gorana Veselinovića kontroliše tržište oglašavanja i vrši pritisak na medije.
Dakle, sve reklame koje se nalaze u prvom izdanju “Srpskog telegrafa” došle su preko Gorana Veselinovića koji je, inače, član Glavnog odbora Srpske napredne stranke i blizak prijatelj Vučićevog kuma Nikole Petrovića.
Što se tiče reklame Demokratske stranke, sasvim je izvesno da su neki pametnjakovići tom reklamom želeli da stvore sliku da iza “Srpskog telegrafa” stoji Demokratska stranka, što je u potpunosti apsurdno.
Pored svih gorenavedenih činjenica, “Srpski telegraf” već nedeljama skupo plaća reklame na bilbordima širom Srbije i televizijama koje kontroliše Aleksandar Vučić. Takođe nije jasno kako “nezavisni Srpski telegraf” na samom početku svog postojanja ima novca da finansira prvih 250.000 besplatnih primeraka.
Prema saznanjima portala Teleprompter.rs, Vučić planira zajedno sa Goranom Veselinovićem posle izbora da pokrene još jedne novine pod nazivom “Express”.
Baš kao i “Srpski telegraf”, “Express” će glumiti Vučiću opoziciju, a služiće za napadanje političkih protivnika i ljudi iz njegovog okruženja koje želi da skloni ili ucenjuje.

http://www.teleprompter.rs/vucicev-srpski-telegraf-vucic-pokrenuo-jos-jedne-rezimske-novine-pred-izbore.html


Постави коментар